Akvarietråden V

Kunde inte låta bli att ta fram systemkameran :D Nu har de börjat visa upp sig också.
furcatus.webp

Tänkte åka till Gävle på lördag
För att kolla lite efter fler valpar, långsträckta pansarmalar och nån rolig fisk till mitt Blåa kar. Där går det bara lite yngel av platys, Svärdbärare och Ancitrus just nu. + en hel drös med snäckor...
Ska kolla lite efter kampfiskar med. Iaf nån snygg hane och lite honor

Han har byggt sitt skumbo och är nu i full fart med att försöka charma sin flickvän :D Hon verkar nyfiken i alla fall, och följde med för att titta på hans bo, men dissade honom efter det :rofl: Hon är iaf betydligt mer framåt och intresserad nu jämfört med förra gången han försökte, då blev hon mest rädd. Nu simmar hon efter, känner på honom med sina spröt och så simmar de runt varandra som för att kolla in varandra ordentligt. Får se om det kan bli något av det här :)
1000074216.webp

Jag är så kär i min lilla kampfisk-hona :heart: Tyvärr hade jag helt slut på batteri i systemkameran, så bilderna jag tog ligger kvar på minneskortet. Men, jag har upptäckt att varje gång jag stannar för att titta in i 125an så slutar det med att jag fotograferar henne.

Hon är så fin, så intressant att iaktta och verkar både snäll och smart. Dessutom kommer hon nyfiket fram varje gång. Inte som mina praecox som tydligt bara tigger mat, utan hon ser mer funderande ut. Som om hon undrar vad jag pysslar med (och säkert undrar varför jag inte ordnar mer mat :p ).

Hennes fenor börjar läka efter bråkandet i butikens akvarium och hon har mer färg nu också. Så vansinnigt fin. Har börjat leka med tanken på att låta henne dejta Molnet. Får se om det blir något av det. Man måste ju i så fall hitta hem till en hel drös med yngel också...

Alltså... Jag satte ner en liten spegel till Molnet för att se om jag kunde fotografera några fina bilder på när han visar upp sig. Likadan liten spegel som vi har till fiskarna på jobbet. Guess what, han var fullständigt(!) obrydd :rofl: T.o.m. hans neontetra-kompisar brydde sig mer. Han är nog den mest icke-bråkiga kampfisken jag träffat :D

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
3
· Visningar
381
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
8
· Visningar
538
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka