Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hittade denna sadel i nya Hööks-katalogen. Är det ngn som har erfarenhet av denna? Provsuttit-klämt? Jag har ridit i gamla modellen...
Svar
10
· Visningar
5 788
Senast: __Stilett__
·
Tävling Finns det några bestämmelser ang. hur tjockt/tunnt bettet man använder får vara i någon av ridgrenarna? Har försökt leta igenom TR...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Nomina
·
P
Western Jag ska sälja min westernsadel, men är inte så kunnig inom området så jag skulle behöva lite hjälp med vad de är för typ och storlek mm...
Svar
3
· Visningar
4 062
Senast: Mustang
·
V
Hoppning hej vad behövs för en ryttare skall få delta i pay and jump (grönt kort?licens? medlem i ngn förening osv?
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: Bison
·
Western Hej! Är nyfiken på era åsikter om Rocking R sadlarna? Hur är de i kvalite och hur är de att rida i? Tacksam för alla åsikter:laugh:
Svar
11
· Visningar
3 427
Senast: JBL
·
Körning Liten snabb fråga. En såndär panikhake som man kan använda i början vid inkörning som man fäster en "säkerhetslina" i och som löser...
Svar
4
· Visningar
1 388
Senast: Faust_86
·
Dressyr Nu blir jag snart gråhårig(are) så tänkte be om lite tips, tankar och idéer kring betsling för kandar. Jag rider i vanliga fall på...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 333
Senast: axel
·
Övr. Grenar Är någon mer som reagerat på att dom nya Araberna i galoppsporten börjar mer och mer likna fullbloden? Jag tycker att det är väldigt...
2
Svar
33
· Visningar
4 585
Senast: poloplayer
·
K
Hoppning Om man ska börja hopptävla en 6-årig ponny som inte tävlat tidigare ska man ju börja med ungponnyklass, men hur funkar det? Jag vet...
Svar
17
· Visningar
2 067
Trav Vad tycker ni om Victory Party? Vi har en o han e väldigt sen 4 år o har gått 24 som fortast.
Svar
7
· Visningar
1 555
Senast: BitterAss
·
M
Western Hej! Jag ska köpa en ny reining häst, men kan inte bestämma mig om jag ska ha sto eller valack. har haft både och tidigare, ston...
Svar
4
· Visningar
1 472
Senast: maxifuffi
·
Körning Söker en bra parvagn till shetland, tävlingsgodkänd. Tar gärna emot tips om bra vagnar :bow: Även import.
2 3
Svar
45
· Visningar
8 452
Senast: agtatoon
·
Trav Inspirerad av en annan tråd som handlar om utbildade hästskötare som jobbar för svart/för slavlöner och långa arbetsdagar... Trav är ju...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Snurrfian
·
Western Finns det egentligen någon skillnad för ryttaren om fendrarna är breda eller smala??
2
Svar
21
· Visningar
2 325
Senast: lobell
·
Körning tänkte kolla på en rockard till shettisen i helgen men tänkte höra vad ni tycker om den:) här en en länk...
Svar
15
· Visningar
1 512
Senast: _L_
·
Q
Körning Vad har ni för utrustning till era ponnyer? Ni som kör små ponnyer, under 120 cm i manken. Vagn + sele. Och vad för slags arbete...
2
Svar
30
· Visningar
13 042
Senast: cowgirl73
·
Trav Någon som var på rixauktionen och råkade ha med sig en kamera? Har försökt hittat någon sida där man kan se bilder på hästarna då jag...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Tagliabue
·
Western Undrar om någon har något förslag på vad jag kan klistra fast på stigbyglarna så att jag inte tappar fotfästet hela tiden?? Borde finnas...
Svar
14
· Visningar
2 197
Senast: JessicaM
·
Tävling Tänkte kolla om någon vet... Om man har en tävling med en klass med 55 anmälda i tdb och max 20 starter blir det ju lottning. Nån som...
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: Tindra03
·
Dressyr Jag jobbar just nu väldigt mycket med grunderna och rakriktningen på min häst, försöker stärka hans svaga vänster bakben. Det är i...
Svar
14
· Visningar
3 048
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hur ska jag rida het häst