Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Jag vet att det står i TR men jag kan inte för mitt liv få upp TR på min dator (helsidor med mystiska tecken) Min fråga är om man...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: fluffig
·
L
Trav Någon som hänger med på montelicens till våren i tingsryd???:banana:
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: linn_westy
·
Islandshäst Jag letar två ungston att ha till hobbyavel, pyssla med och ha som familje/gårdshästar. Eftersom jag är relativt ny på islandshäst så...
2
Svar
33
· Visningar
3 311
Islandshäst Hej, Vill ha tips på hingstar som verkar i aveln som har/bär på splash-anlag. Godkänd hingst eller BLUP hingst spelar ej roll. :)
Svar
17
· Visningar
2 706
Senast: cowgirl73
·
M
Hoppning Fick precis erbjudandet om att tävla en ponny åt en annan MEN Jag fyller 18 nästa år. Är det så att jag får tävla hela det...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Miii
·
Trav Stod och kollade på en tävlingssele idag på shoppen, som jag har fastnat riktigt bra för, selen sitter verkligen perfekt är superlätt...
Svar
3
· Visningar
1 235
Senast: Tagliabue
·
H
Western Jag har börjat bli mer och mer intreserad av westernridning. Men vet inte hur jag ska börja. Känner ingen som håller på med western och...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: aleksis
·
Trav Jag har ett varmblodssto, som förutom att hon är otroligt vacker också är femgångare, dvs även har tölt och passgång . Någon som tycker...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: fallon
·
Western Imorron åker jag och hämtar hem en mkt efterlängtad vän till min hästs rygg och min häck. Efter att ha halkat runt i en...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: sthu
·
Hoppning Jag tänkte kolla om det är någon som har koll på hur högt en häst "ska" kunna hoppa när det kommer till löshoppning? För att denna häst...
Svar
17
· Visningar
6 874
Senast: Arwyn
·
Hoppning Var och tävlade i helgen och såg unghästar med vad jag skulle kalla teknikskydd, men när det lästes i TR så står det: För alla hästar...
2
Svar
24
· Visningar
4 978
Senast: Equilina
·
Islandshäst Någon som kan tipsa om ett ofodrat regntäcke som passar en islänning med korta ben? 125 cm har varit lagom i de flesta jag provat...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 000
Senast: drysno
·
Övr. Grenar Mmm... Har hängt upp mig lite på det här med balansen och vikten i sadeln (stigbyglarna). Stigbyglarna med stiglädren sitter fast...
Svar
17
· Visningar
2 855
Senast: Bowman
·
Dressyr Hallå alla tävlingsryttare på alla nivåer. Jag har ganska nyligen börjat tävla i dressyr (tidigare hoppning men blivit feg) i LC och...
2
Svar
26
· Visningar
5 326
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Nytt försök då första tråden togs bort.... Snubblade över en studie där man tittade på vilka rörelser i de svårare dressyrprogrammen...
Svar
12
· Visningar
1 857
Senast: Cettan
·
Fälttävlan Hallo! Som gammal torning, och fälttävlansintresserad är jag lite nyfiken på om det finns några bukefalister som tränat/tävlar på Torns...
Svar
15
· Visningar
2 260
F
Körning Jag har en gammal armé loksele som skulle behöva nya bossor till lokorna. Funderar på om det går att stoppa om dem? Tyget (rejält, typ...
Svar
3
· Visningar
2 703
Tävling Alla dessa regler om tävling, att man t.ex inte får tävla hopp med ponny om man är över 18 år, då är min fråga, finns det undantag?? En...
Svar
18
· Visningar
3 309
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Grenar Så det kan gå när man ska rida gymkana;) Och med tanke på att flera hästar beter sig likadant så antar jag att de inte har ont...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Senast: cobweb
·
N
Islandshäst Ni med 5-gångshästar, vad använder ni för benskydd när ni tränar passen? Är nog dax att inse att vi inte kommer så långt i öppen...
Svar
3
· Visningar
1 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka