Regntäcke till kortbent islänning

Sv: Regntäcke till kortbent islänning

Ja, förstod jag nu rätt att du har ett tjockare Bucas Smartex täcke?

Vårt som vi använt är alltså modellen Smartex RAIN, som är fodrat med enbart fleece. Nå tjockare täcken äger vi inte ens :o
Tänkte bara påpeka det här eftersom du frågade om hur hästen varit klippt som använt det. Att det inte blir mer missförstånd än det kanske redan blivit.

Vårt är av den nyare modellen till vilket man behöver Bucas "specialbogbreddare" (eg bara ett brett band med spänne på, eller hur man nu skall förklara det), äldre (och kanske andra) modeller har väl om jag förstått rätt mer normal fastsättning som också andra bogbreddare kan fungera på.

Det är Rain jag har också. Men fleecefodret sak tydligen vara 220g. Vilket jag tycker är mycket.
Det är nåt clic and go spänne eller vad de kallar det. Jag kommer nog också behöva en bogbreddare, satt lite tight när han böjer ner huvudet.

Så det är nog samma täcke vi har. :) Och det tycker jag låter för varmt, är också galet tungt, så jag misstänker att det är rätt rejält trots att det inte är så tjockt.
När jag köpte det fattade jag inte alls att det var så varmt, utan tänkte ha det att lägga på som svettäcke när han behöver gå ut och torka.
Men nu läste jag att det var 220g, vilket är lite mycket att börja med.

Såg att jag skrivit fel, det var ju inte halvhals på det JN täcket, men det såg ut att vara rätt tight ändå.

Samma med sverigetäcket, det såg ut att sitta väldigt hårt i halsen. Kan väl ändå inte vara meningen? :confused: Ser ju absolut inte bekvämt ut!

Hästen som jag använder dom mest på är rätt grov med mycket man som blir imellan, och det sitter perfekt över bogarna :)

Okej, då är det samma täcke vi pratar om :laugh:

Kom nu inte alls ihåg hur tjockt täcket påstås vara i gram, men har inte personligen upplevt det som så värst mycket tjockare än de andra fleecefodrade regntäckena vi har. Men det beror förstås på vad man har att jämföra med ;)

Den där bogbreddaren var inte lätt att få tag på här i Finland i alla fall, kanske det går lättare i Sverige.
Var tvungen att be en butik beställa den direkt från Bucas - tog läääääänge. När den äntligen kom höll försäljaren i butiken på att skicka tillbaks den eftersom hon påstod att de inte fått själva bogbreddaren utan bara spännet :angel:

Till all tur kom jag på att hon säkert inte hade en aning om hur grejen såg ut, för den ser ju faktiskt mer ut som ett spänne o inget annat. Åkte till butiken o kollade o såg att de nog fått helt rätt grej. Försäljaren i butiken var mäkta förvånad över att det faktiskt var så det skulle vara :eek:

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Aureola
·
S
Dressyr har hamnat i en återvändsgränd just nu, nämligen formen! hon går just nu i unghästform (dvs mulen vid knäna) trampar fint under sig och...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: pewa
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 505
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024