Elina8
Trådstartare
Sv: Regntäcke till kortbent islänning
Det är Rain jag har också. Men fleecefodret sak tydligen vara 220g. Vilket jag tycker är mycket.
Det är nåt clic and go spänne eller vad de kallar det. Jag kommer nog också behöva en bogbreddare, satt lite tight när han böjer ner huvudet.
Så det är nog samma täcke vi har. Och det tycker jag låter för varmt, är också galet tungt, så jag misstänker att det är rätt rejält trots att det inte är så tjockt.
När jag köpte det fattade jag inte alls att det var så varmt, utan tänkte ha det att lägga på som svettäcke när han behöver gå ut och torka.
Men nu läste jag att det var 220g, vilket är lite mycket att börja med.
Ja, förstod jag nu rätt att du har ett tjockare Bucas Smartex täcke?
Vårt som vi använt är alltså modellen Smartex RAIN, som är fodrat med enbart fleece. Nå tjockare täcken äger vi inte ens
Tänkte bara påpeka det här eftersom du frågade om hur hästen varit klippt som använt det. Att det inte blir mer missförstånd än det kanske redan blivit.
Vårt är av den nyare modellen till vilket man behöver Bucas "specialbogbreddare" (eg bara ett brett band med spänne på, eller hur man nu skall förklara det), äldre (och kanske andra) modeller har väl om jag förstått rätt mer normal fastsättning som också andra bogbreddare kan fungera på.
Det är Rain jag har också. Men fleecefodret sak tydligen vara 220g. Vilket jag tycker är mycket.
Det är nåt clic and go spänne eller vad de kallar det. Jag kommer nog också behöva en bogbreddare, satt lite tight när han böjer ner huvudet.
Så det är nog samma täcke vi har. Och det tycker jag låter för varmt, är också galet tungt, så jag misstänker att det är rätt rejält trots att det inte är så tjockt.
När jag köpte det fattade jag inte alls att det var så varmt, utan tänkte ha det att lägga på som svettäcke när han behöver gå ut och torka.
Men nu läste jag att det var 220g, vilket är lite mycket att börja med.