Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Fälttävlan Hej! Visste inte riktigt vart detta passade in, så startade en ny tråd. Jag tror det är många som är intresserade av tävlings grenen...
Svar
6
· Visningar
2 696
Senast: Mitrolle
·
Dressyr Nu behöver jag dressyrbukes kunskaper igen. Dels undrar jag lite allmänt, men även lite mer specifikt. Hur sitter ni? Har ni benen...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 438
Senast: educat
·
Hoppning Finns det någon sådan, liknande den vi har i Sverige där man kan söka efter en hästs/ponnys resultat?
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: Pazuzu
·
Körning hur långa ska skaklarna vara ungefär till en shettis?
Svar
1
· Visningar
908
E
Körning Ska imorgon iväg och titta på en tvååring som jag är fruktansvärt sugen på att köpa.:laugh: Jag vet dock inte direkt vad jag ska titta...
Svar
4
· Visningar
1 063
Dressyr Om vi säger att jag vinner en dressyrtävling, i dom höga klasserna så får ju då vinnaren ett täcke som man lägger på hästen direkt, men...
2
Svar
20
· Visningar
2 977
Senast: Fenestra
·
Distans Har hört en del om distans och tycker att det verkar superkul! Och ett plus är att jag nu har en 13årig kallblodstravare som lagt...
2
Svar
20
· Visningar
3 583
Senast: limona
·
M
Dressyr Jag har en häst som är lite klurig i munnen, han får helt enkelt inte plats med så mycket och har äntligen hittat ett bett som är litet...
2
Svar
33
· Visningar
3 452
Senast: -moa-
·
Hoppning Tips på lite olika övningar? :idea: Har bara en kort bana, knappt 40 m. Ena hästen hoppar lugnt, noggrant och sansat. Andra är mer...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Cillaramsa
·
S
Islandshäst Jag bor och jobbar för tillfället på Island, är vid en av dom största turistattraktionerna, och har blivit kär i landet. Har hästar...
Svar
6
· Visningar
3 200
Senast: Pallen
·
Islandshäst Får man tävla Lag-SM på en häst som är 5år? Man får ju inte tävla "vanligt" SM eller internationellt först hästen är 6år, men...
Svar
4
· Visningar
1 105
  • Låst
Trav Jag är lite nyfiken hur allt går för er alla som har hästar födda -09... :) Jag och sambon köpte nämligen oss en 09:a för ca 1,5månad...
Svar
7
· Visningar
1 534
Senast: Snurrfian
·
Western Är lite nyfiken på bomlösa sadlar. Helst westernsadlar. Någon som har ridit i en bomlös westernsadel eller i vanlig bomlös? Vad tyckte ni?
2
Svar
34
· Visningar
5 190
Senast: Beckie
·
Tävling Hur funkar det med tävlingar och licens om två syskon tävlar samma häst? får man göra så? Tänker på att annars måste man ju anmäla...
Svar
3
· Visningar
1 467
Senast: BellatrixLestrange
·
A
Western Hej! Skriver nu under anonym nick då jag inte riktigt har bestämmt mig för om jag ska skicka ut min lilla Quarter på foder eller...
Svar
3
· Visningar
1 833
Senast: Mustang
·
Körning Hej!! Jag är ny här på körforumet men jag hoppas att ni ska se mig mycket här framöver för jag har äntligen köpt en vagn till min...
Svar
15
· Visningar
2 754
Senast: klasselover
·
J
Dressyr Hej, jag funderar på att beställa detta rundsydda globusträns men skulle vilja veta om någon annan här det och kan berätta om lädrets...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: carmarnic
·
A
Western Hur går det för er som rider western med era travare? Tänkte försöka mig på western med min häst som är ganska grovt byggd. Någon som...
2
Svar
26
· Visningar
5 233
Senast: Norna
·
Körning Jag har börjat sätta ihop mina killar i ett par nu, men då kommer genast hindret: Hur ska jag transportera parvagn + två ponnys iväg...
2
Svar
21
· Visningar
4 629
Övr. Grenar blir det bättre än det här eller? :D http://www.youtube.com/watch?v=lzOn5QE9lG0&feature=player_embedded#!
Svar
11
· Visningar
2 199
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka