Sv: Western med travare
Så var min också, men när hon väl förstått att det var ett steg i taget som gäller så gjorde hon det superbra! Allra bäst är hon på grinden. Hon flyttar sig självmant intill så att jag inte behöver luta mig alls mycket. Har hon bara förstått vad det går ut på så gör hon det med största möjliga koncentration!
en sak kan jag säga om min lilla travare, hon älskar när det går fort fram och kastar sig gärna in i övningarna med alldeles för mycket "Go" och detta har väl både för och nackdelar.. precisionsövningar som sidepass och bakdelsvändingar är svårt, det går så fort så innan jag reagerat på att vi fått till en bakdelsvänding så är hästen halvvägs in i någon slags spin, och självklart kommer frustrationen smygandes när jag då stoppar henne och ber om ett steg i taget.
Så var min också, men när hon väl förstått att det var ett steg i taget som gäller så gjorde hon det superbra! Allra bäst är hon på grinden. Hon flyttar sig självmant intill så att jag inte behöver luta mig alls mycket. Har hon bara förstått vad det går ut på så gör hon det med största möjliga koncentration!