Western med travare

Sv: Western med travare

en sak kan jag säga om min lilla travare, hon älskar när det går fort fram och kastar sig gärna in i övningarna med alldeles för mycket "Go" och detta har väl både för och nackdelar.. precisionsövningar som sidepass och bakdelsvändingar är svårt, det går så fort så innan jag reagerat på att vi fått till en bakdelsvänding så är hästen halvvägs in i någon slags spin, och självklart kommer frustrationen smygandes när jag då stoppar henne och ber om ett steg i taget.

Så var min också, men när hon väl förstått att det var ett steg i taget som gäller så gjorde hon det superbra! Allra bäst är hon på grinden. Hon flyttar sig självmant intill så att jag inte behöver luta mig alls mycket. Har hon bara förstått vad det går ut på så gör hon det med största möjliga koncentration!
 
Sv: Western med travare

:bow:
Jag tror att det ska finnas någon logik i det man gör för hästarna med, min häst är lik mig på det sättet att hon ifrågasätter ALLT med ett varför.

Varför duscha? För att det slutar klia
Varför stå stilla lös på gången? För att slippa sitta fast
Varför driva kor? För att det är kul att jaga på dem!:D
 
Sv: Western med travare

>TS<

Det fanns minst en travare med på Chappen i år. Och om jag inte missminner mig så gjorde hästen inte bort sig...
 
Sv: Western med travare

kl*

Nu har jag och gubben satt igång igen efter en vila. Han blev som sagt felverkad och därmed snemusklad.

Nu har vi fått till fötterna rätt hyfsat faktiskt.

Han är stel och låst i bogen.. men det börjar lösas upp mer och mer. Nu har vi ju en riktig sadel också.

Min fina pojke.

Ingen som har lite nya bilder att visa??
 
Sv: Western med travare

Jag har också kommit igång med ridningen nu. Tror jag, jag har i alla fall ridit två gånger denna vecka :p
Kanske att vi hinner vara med på en tävling i augusti :laugh:

Här är de enda nya bilderna jag kan bjuda på, har dock visat dem i bildtråden
37625_410983951774_758101774_4665640_800343_n.jpg

37382_404871371774_758101774_4518198_3227768_n.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Western med travare

Puttar upp tråden lite=)

Tycker de e intressant då jag själv har en travare som jag håller på att lära western. Ska bara komma på hur jag laddar upp foton.
 
Sv: Western med travare

Puttar lite till på tråden, det är ett roligt ämne som vi borde hålla igång!

Bilder tror jag att du lägger in på så vis att du länkar dem från tex en blogg eller pixbox. Pixbox är gratis om du vill länka därifrån..

Kastar in lite bilder på mitt varmblod för att försöka få igång det hela lite, vi är fortfarande i startgroparna och tävlar hitills bara på D nivå.

picture-930_114590227.jpg


picture-130_108719426.jpg


Lycka till med att ladda upp bilder!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 974
Senast: malumbub
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: Mia_R
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp