Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr En del av er vet hur vi (jag och min häst) kämpar på med våra begränsningar. Nu har vi fått ett litet pikant problem om halsen.Takten...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 814
Senast: Qodrofenia
·
L
Hoppning Har tidigare läst här att man slopat vet besiktningen på 1,10 klasser på regional tävling. Nu ska vi debutera på regional (endast...
Svar
13
· Visningar
1 877
Senast: gylle
·
B
Hoppning Snart är 2011 här, tro det eller ej! Skulle vara kul att höra hur ni gör med vintervila, igång sättningen och er kommande...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: CarolineB
·
T
Trav Hej. Är det någon här ute som kan hjälpa mig/oss. Vid snabbjobb vilket tempo, längd på distansen, hur många distanser, vilken puls är...
Svar
1
· Visningar
1 214
Senast: martha
·
Trav Klocka på rakbanan kan jag, däremot klocka på banan är jag totalt värdelös på. Dock har jag suttit hemma och tränat klocka 2140...
Svar
9
· Visningar
3 385
Senast: ToniG
·
S
Övr. Grenar Jag har några frågor om ponny galopp som jag skulle vilja ha svar på eftersom att jag jätte gärna vill börja med det. 1.Behöver man...
Svar
1
· Visningar
984
Western Rider ni i vanliga ridhjälmar eller har ni hittat en hjälm som har lite westernstuk över den? :D Vet att det finns cowboyhatt med...
2
Svar
32
· Visningar
7 367
Senast: Piraja
·
S
Western Jag har en maxad C-ponny. Welsh cob, den lite nättare typen. Jag funderar på att köpa westernsadel till henne, men alla sadlar jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Sannec1993
·
Tävling Hej! Inför 2011 är det dags att få tävlingsbiten att rulla igen på klubben. Mitt mål är att börja i liten skala men att göra...
Svar
10
· Visningar
1 741
Western Tittade igenom resultaten från Legacy: Hingst, 09:a efter Gunner: 6 000 USD Sto, 09:a efter Gunner: 4 200 USD Gunner kostar 8 500...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: Bewildered
·
Trav Jag går i tankarna att köpa mig en storhäst, frågan är bara vad jag ska slå till på för en stam på kusen .. De hingstar vars...
Svar
12
· Visningar
1 530
Senast: Tagliabue
·
Dressyr Ställer denna fråga på dressyrforumet eftersom jag känner mig lite osäker trots TR. Jag ska ut på första lokaltävlingen i dressyr nu...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: Pettsson
·
Trav Snabbt jobbat tycker jag, vad tror ni? Kommer detta att stimulera hästägande? Pressinformation 2010-10-27 39 miljoner i...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: CK
·
S
Hoppning Jag har sett att när folk hoppar och har märk att de typ tar bak rumpan i hoppet, hur tränar man in att ha sån hoppsits??
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Elsa96
·
Distans Har börjat titta på gårdar kring Östervåla, är det någon distansare här som vet något om möjligheterna att rida långt där? Där jag har...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Styltan
·
Western Shit, hur ska man hitta i läderdjungeln!? :o Har hittils kört safe på min bruna häst, och har både sadel, träningsträns...
Svar
12
· Visningar
1 580
J
Dressyr Hej! Jag är 170cm/55kg och ska köpa dressyrsadel. Vet dock inte vilken sitsstorlek. Skiljer det sig mycket mellan sadlarna? Kommer en...
Svar
4
· Visningar
1 470
P
Körning Idag har vi provat en sele. Den var lite annorlunda än andra parselar vi sett. Någon som sett en liknande selning? Tips, råd o...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Party
·
Western Som lycklig ägare av en pleasurehäst, som dessutom råkar vara VIT, behöver jag råd! Hur lyckas jag med en välfriserad man? Inte själva...
Svar
17
· Visningar
1 671
Senast: wrangler
·
H
Dressyr Någon hær som brukar gøra det och i så fall hur långt bort? Vad ær det lengsta ni hade kunnat rida till en tævling?
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka