Western stuk på ridhjälmen?? Western ridskor??

Sv: Western stuk på ridhjälmen?? Western ridskor??

Jag förstår inte, är det så att man ska ha stålhätta i bootsen för att hästen har för vana att trampa på er???

Men skärp er!

Jag vill helt enkelt ha stålhätta på mina boots för Ja hästar trampar ibland på ens fötter och jag tycker det gör jävligt ont och för att JAG personligen inte ska behöva tänka på detta när jag håller på med hästar så vill jag ha stålhätta. Att det skulle va så svårt o fatta..

Ang skor med stålhätta så har du ju fått många bra tips. Dock vill jag lite smått påpeka att det kan gå illa med såna skor också. Jag använde länge arbetskängor med stålhätta i stallet, tills den dag en av hästarna trampade mig på foten och det slutade med att vi fick åka in och klippa bort skon från min fot. Jag fick inte ut foten då hättan trampats ihop så pass mycket över mina tår så att säga. Lyckligtvis klarade jag mig med blåmärken och en snygg linje över hela foten där kanten på hättan skurit in, men den hade lika gärna kunnat klippa av alla tår sa de på sjukan.

Jag tycker att lewellyn har en väldigt bra anledning på varför man iaf borde tänka över valet med stålhättor eller inte noga. Själv använder jag inte skor med stålhätta, kommer inte göra det i framtiden heller. Jag har inte hand om några hästar som trampar på mig. Om det nu skulle bli en snetramp har jag hellre lite ont i 1min än åker in till akuten.

Alla mina stålhätteskor har varit toppen, fast jag vill u ha på bootsen oxå..

Nej händer det sällan att man blir trampad så är man nog inte så ivrig att köpa stålhätteskor. Men de som är med om att bli trampade titt som tätt vill kanske ha stålhätte skor.

Tråden handlade inte om stålhätta eller ej..

Jag använder en högst vanlig ridhjälm och för dagen är det "Muddy Boots" som gäller (inköpt på Hööks) då det är kallt men också blött vissa dagar. Stålhätta har aldrig varit aktuellt för min del och det är av samma anledning som du redan fått höra om. Jag har inga hästar som direkt kliver på mina fötter men har sett hur det kan se ut när så skett...med stålhätta. Inte snyggt!

Dom är underbara!!! Varm och torr om fötterna oavsett temperatur ute :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 895
Senast: lizzie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 209
Senast: monster1
·
Ridning Hej! Jag har hållit utkik ett bra tag och letat lite medryttare hästar, men det är lite svårt i mitt område att hitta några i...
Svar
12
· Visningar
3 071
Senast: Jaag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2