Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag har köpt en maratonvagn(hemmabygge) som jag och min man håller på att renovera lite. Vi har ej kört vagnen med hästen än men har...
Svar
3
· Visningar
1 329
Senast: Tacitus
·
Western Jag gillar att tävla i Trail. Det är en rolig gren att rida och man är inte beroende av vad andra gör inne på banan. På årets andra...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 171
Senast: MittNyaJag
·
Western Jag har just fått hem ett par Double H-boots som jag beställt förra veckan, och jag undrar lite om ni som har sådana om de töjer sig...
Svar
7
· Visningar
2 362
Senast: B070715
·
Övr. Grenar Har alltid haft ett intresse av galopp, drömde som liten om att bli jockey men det tyckte tydligen inte mina gener. :( Har hållt på inom...
2
Svar
39
· Visningar
4 180
Senast: anyhow
·
Tävling Jag har ett antal årsböcker från SRC, 2001 och bakåt, men i dem är det endast hästarnas resultat som redovisas. Är det någon som vet om...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Lady_S
·
Hoppning När man ska ut och tävla och det står mätintyg och vaccinationsintyg är det inte lika med passet? Måste man ha mätintyg separat?
Svar
1
· Visningar
884
Senast: Kallebus
·
Western Har så jätte ont i svanskotan (gravid) när jag blir sittandes för hårt, nåt tips på dynor av nåt slag el var man kan köpa nåt liknande ...
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: gutenviks
·
Körning Jag har från min mammas föräldrahem fått tre bjällror på en läderbit med hål i alla fyra hörnen. Väldig fin klang i dom så jag ska...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: Burza
·
Western Hej! En kompis kompis har idag lagt ut ett antal sköna bilder på FB som föreställer ett gäng "cowboys" som verkar ha tagit sina...
2
Svar
34
· Visningar
6 031
Senast: Zaga
·
Dressyr Aaaaah! Paniiiik! Hur göööör man!?!??!?! När jag kommer till tävlingsplatsen, ska jag gå till sekretariatet då och säga att jag har...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 447
Senast: qwerty
·
J
Dressyr Satt o kikade på startlistorna till en tävling jag är anmäld till. Där stod det klass P2 ? Vad betyder just P2? Kan nämna att det är...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: JenniiePersson
·
Trav Alla hästar som jag haft har varit hyfsat lika i puls, men har nu en som är i mina ögon sett extremt lågpulsad han går 10 intervaller i...
Svar
12
· Visningar
3 802
Senast: ghost
·
Hoppning Har ni några bra tips på att komma över en otroligt fånig hopprädsla? Lite bakgrundsfakta: Jag har ridit i stort sett hela mitt liv...
Svar
11
· Visningar
2 551
Dressyr Min häst har skavt av manen en bit, om man ska försöka förklara så har hon man biten bakom öronen och sen är det avskvat ca 10 cm från...
Svar
7
· Visningar
2 651
Senast: Theodor
·
C
Dressyr I mitt distrikt har det precis varit dressyr DM både för ponny och storhäst. Tyvärr är många ryttare missnöjda med reglerna och det har...
Svar
9
· Visningar
2 756
Senast: Lady_S
·
Dressyr Någon som har tips på snyggt dressyrträns med nosgrimma utan tillbakaknäppning. Min häst får lätt skavsår av sådana tyvärr. Det enda jag...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: CBoggie
·
Dressyr Har tänkt en del på det där med 2:a hans värde/begagnadsvärde etc. Vilka märken anser ni står sig bra att sälja vidare och man inte går...
Svar
5
· Visningar
1 385
Senast: sassiball
·
Western Vid bettkontroll på tävling i helgen fick jag ett "tips" av domaren, nämligen att det bett jag rider på kan om jag har otur klassas som...
2
Svar
26
· Visningar
4 532
Dressyr Letar efter dressyrstövlar med bred fot, i övrigt normalt. Vilka märken har dessa ?
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: alTR
·
Körning Jag har funderat sedan jag började med körning 2005 och skjutit det framför mig hela tiden. Jag har 10 min bilfärd till anläggning med...
Svar
12
· Visningar
2 053
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka