Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Imorgon lördag är det lopp i Finland som jag hemskt gärna vill se, men finska är inte direkt min starka sida... Någon som vet om, och...
Svar
3
· Visningar
1 492
Senast: juliekj
·
Islandshäst Hej alla Glada. Ja har en islandshäst på 3,5 år han är så himla svettig i hagen hela dagarna. Han har så himla mycket päls och...
Svar
17
· Visningar
2 036
Senast: dengra
·
D
Dressyr som rubriken lyder, vilket är värst slarviga knoppar eller lös man på dressyr tävling? Min hästs man är väldigt svår att knoppa, massa... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 341
Senast: Fullblod89
·
Körning Hade min första körträning i går och det gick väldigt bra. Han tittade igenom utrustning och vagn och jag fick och ska göra en del...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag ska köra in min shettis till våren och ska köpa rockard snart. Funderar på en från Driveout 012 (tror jag den hette). Vill...
Svar
3
· Visningar
1 343
Senast: kolblakkur
·
Western Jag blev uppväxt in i den engelska ridningen, men har alltid känt lite att det inte är jag. Lite som en person som har en dödlig... 2
Svar
23
· Visningar
3 631
Senast: Sylvatica
·
Dressyr Har fastnat lite i träningen, kan ni hjälpa mig med lite nya övningar för att stärka (bli mer rörlig) bogen (mest i galoppen)...
Svar
6
· Visningar
2 513
Senast: Mirtai
·
Körning Min lilla ponny har tuggat sönder ett par tänder, och ska åtgärdas i slutet på november, fram till dess har han totalt bettförbud...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: Emmah.S
·
Distans Jag sitter här och funderar på detta med inpulsning. Det är ju ett välkänt fenomen att pulsklockor kan visa en för hög puls vid dålig...
Svar
13
· Visningar
2 140
Senast: Seabisquit
·
Hoppning Är det någon som vet om man får använda dessa: Senskydd Flexisoft Air Easy Eskadron, på unghäst vid tävling. Tänker både på fram och...
Svar
1
· Visningar
1 551
Senast: Arwyn
·
Hoppning Gäller unghäst reglerna ang benskydd även på pay and jump? Har en häst på 7 år som jag tänkte hoppa en pay and jump snart. Vilka...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: Kallebus
·
S
Hoppning Kan vi inte försöka få ihop en lista på vårens pay and jump´s? Jag hittar verkligen ingenting men nånting borde det väl vara? Eller är... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
18 947
Senast: G-uldlock
·
Dressyr Har ni något/några speciella saker ni tränar på just nu? Rakriktning, takt, temporeglering, halter, ställning? Jag vill gärna höra... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 625
Senast: Miedo
·
Hoppning Känns som jag har letat på ungefär alla klubbars hemsidor nu efter pay and jumper under sommaren, men hittar inget :( finns det inget...
Svar
3
· Visningar
2 126
Senast: Pancakes
·
Hoppning Var det någon mer som såg de obehagliga som uppspelade sig under världscuphoppningen i Verona? För er som inte såg, Eric Lamaze och... 2
Svar
32
· Visningar
9 501
Senast: KickiH
·
Körning Någon som gjort om en vanlig rockard för att få den högre? Sådär så att man ser över rumpan på hästen. Söker beskrivning eller gärna...
Svar
5
· Visningar
1 537
Islandshäst Jag köpte en helt underbar islandshäst för 3 veckor sedan. :) Han är tjock och helt omusklad, han hade blivit riden ca 5 gånger på ett... 2
Svar
35
· Visningar
5 880
S
Hoppning Jahapp, då var det äntligen dax då, tävlingsdebuten med pållan... första tävlingen på 10 år= nervvrak!!:) Måste leta i garderoben efter...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: Kallebus
·
Trav Har tagit blodanalys på min kuse pga dålig återhämtning efter jobb. Först togs bara röda och vita och dessa visade ingenting, därefter...
Svar
18
· Visningar
5 582
Senast: Tagliabue
·
Hoppning Jag började hopptävla mitt 11åriga fullblodssto i februari. Nötte 90 hela våren med blandade resultat. 90cm CL (ute, stopp näst... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 094
Senast: Nasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka