Min avundsjuka till er Westernryttare!

Sv: Min avundsjuka till er Westernryttare!

Haaahahah! Jag fnissar så högt att sambon sneglar undrande på mig!

Jag vill såklart knycka hela stilen! xD Det jag ville få fram var helt enkelt att jag ville lära mig western.

Leafhillranch:
And I do of course understand that I won't become a cowboy just because I put a hat om my head. But that would indeed be awesome if it were possible. :D But then again, the hat is one heck of a start, dont you think? :D
"avundsjuk" means jealous. :D

Nu var det ju lite mer symboliskt än konkret detta med hatten. Jag äger redan både boots, hatt och ja.. Jeans har jag så att om jag skulle få för mig att knyta ihop alla, hade jag nog kunnat knyta en rosett på jordklotet....
Tipsen som ramlat in i min mail (som ALLA tipsat om samma ställe) är helt fantastiska.

FÖR min medryttarhäst finns bara typ en kilometer från detta westernstall (max 10-15 minuters skrittavstånd) ! Jag brukar rida förbi där varje gång jag ska till de anlagda ridvägar som finns lite längre bort. (dvs ofta) Har bara inte förstått att det varit en verksamhet. :D Och då jag har fria händer från ägaren, kanske jag kan rida dit några gånger i månaden och testa mer. Hästen i fråga är less på sitt liv som dressyrhäst (helt frisk), så detta kanske kan bli en fin nystart för henne också!

Åååh, detta kan bli hur kul som helst!!!!:bump:

You have nothing too be jealous of.
Take pride in yourself and in what you do.
Sit tall in the saddle with your head held high.

Ja eller hur. :cool:

Nu har du ju en inkörsport och en häst att använda, OCH boots o jeans så det är bara att köra!

Jaa! Nu har ja g fått jättebra tips på vart jag kan vända mig. Jag kan knappt vänta tills jag kan lyfta luren imorgon o ringa stället jag blev tipsad om.

Jag har inte haft så mycket fritid tidigare (jobbar inom musikbranchen), och har väl mest luffat på i mitt vanliga lunk. Jag blev väldigt sjuk i somras och genomgick en ganska tråkig operation. Efter detta fick det mig att inse att inse jag lever nu, och saker jag vill göra måste göras NU, om tid kanske det är för sent för mig och då kommer jag ångra mig innerligt att jag inte tog chansen när jag kunde och mådde Bra...

Sedan har det såklart varit lite rädslan för att vara ny i en helt ny diciplin som wridning för mig är... Jag är född in i hästintresset, och ju såklart influerats av min familj gällande disciplin. Och eftersom jag trånat så länge efter westerndiciplinerna, är det ju på tiden att nåt görs!! :D

Kul att du gillar westernridningen. Om du vill ha fler tips om vart du ska höra av dig så kontakta mig via PM. Jag vill inte tränga mig på så valet är helt o hållet ditt.
Mvh B070715
PS Jag håller också till i Göteborgsområdet :-D

Haha, vilken härlig tråd! Jag trånar också lite i hemlighet efter den där häftiga, snygga westernvärlden med boots och hatt och allt, fast jag vet att jag lika väl kan leva den där western lifestyle med engelsk sadel och hjälm på huvudet och den mesta "cowboy" jag känner bär basketdojjor, kör minivan och tävlade barbacka på tiden det begav sig.

Men vad tråkigt att du blev nästintill hånad av en del som du kontaktade, tycker de ska vara smickrade att någon från andra sidan klotet vill komma till deras ställe! Hoppas iallafall det blir bra i Saskatchewan, annars vet jag ett härligt ställe i North Dakota, där man förvisso kanske inte får lära sig så mycket westernridning enligt regelboken, men väl få vara med om fantastiska upplevelser :-).

Men jag tycker ju att du inte kan leva ditt "nya liv" utan lite riktig countrymusik till ditt . Här den tvättäkta rodeocowboyn Chris Ledoux's smäktande The Buffalo Grass, mycket mer genuint country western än så blir det inte ;)

http://www.youtube.com/watch?v=P_10FdfmXOg

Lycka till med westernridningen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka