Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Jag ska tävla hoppning första gången den 20 november, det kommer vara 40 cm höga hinder (det är clear round så jag valde det). det...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: _SunFloWer_
·
Hoppning Ibland vet man inte om man skall skratta eller gråta idag vid hoppningen var lillkillen supertaggad (har inte hoppat på en månad och...
Svar
13
· Visningar
1 649
Senast: ia_
·
L
Hoppning Undrar om det finns någon annan sida än Sadelmagasinet och Sadelkammaren som säljer begangnade märkessadlar. Är ute efter en Jaguar...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: smulan87
·
L
Hoppning undrar hur det är med regler osv. för tävling med ungponny om man är överårig... tex. vilka klasser kan man rida i hopp, dress kan man...
Svar
12
· Visningar
2 504
Senast: Panikie
·
D
Hoppning Någon som var där? :) Vilka blev placerade? Någon som har bilder *skulle vara kul att se* Känner en som var med men vet inte...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Qyenn97
·
Hoppning vet inte om tråden hör hemma här, men berör ju hoppning. Flytta den annars! Lite att tänka på för alla som tävlar hoppning! När...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Lady_S
·
H
Hoppning Dottern är himla sugen att vara med på inomhus-SM nästa år, så nu vill hon veta hur det går till...! (Kan tillägga att hon nog behöver...
Svar
8
· Visningar
4 755
Senast: hallontuss
·
Hoppning Nån som vet hur jag ska få min häst till att sluta sparka och bocka så fort hon slår i eller river hindrerna!?
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Linda Nisse
·
F
Hoppning Jag tycker att det vore bättre att alltid göra så som vissa tävlingsarrangörer redan gör. Och det är att samla alla Avd A på antingen...
2
Svar
25
· Visningar
2 012
Senast: kopparberg
·
V
Hoppning Tänkte bara höra om någon kan lite ungefära avstånd för tex studs, och cavaletti bommar i trav. Om man ska få en travare att llära sig...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: veronica_85
·
Hoppning Jag har inte varit så aktiv just på det här forumet, har mest läst och kikat omkring. Tänkte, kanske vore det en idé om alla övningar...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Pettsson
·
Hoppning Inte så bra med det här med stora hästar..rider mest islandhästar. Men min fråga är: vilket är bäst? En snabb häst som kan ta snäva...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: Spider84
·
J
Hoppning Vad är det bästa med att hoppa? Själv tycker jag att det är när man verkligen får tryck i språnget.... när hästen verkligen tar i med...
Svar
13
· Visningar
1 353
Senast: Sellan
·
Hoppning Undrar om det är någon här som har ett bra tips på hur man ska göra när en häst vägrar hela tiden av ren dumhet? Hade varit guld värt...
2
Svar
37
· Visningar
2 243
Senast: Splittan
·
Hoppning I senaste Ridsport är det en intervju med Stig H Johansson, stor travprofil med barn som tävlar i hoppning. Jag tycker artikeln var...
2
Svar
33
· Visningar
4 109
Senast: SusieQ
·
Q
Hoppning Hur högt har ni hoppat en Nordsvensk :confused: Skulle va kul å höra hur högt man kommer med en sådan :D Inget ont menat, vill...
2
Svar
38
· Visningar
2 940
Senast: Shudde
·
L
Hoppning Min lillasyster har en c-ponny som är 5 år. hon börjat tävla på honom på klubbtävlingar och nu ska hon skaffa grönt kort så hon kan...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Annika Källse
·
F
Hoppning Hej! har en häst som hoppar av för långt innan hindren, så att det blir väldigt långa flacka språng..är det nån som har några bra tips...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: Etoile
·
M
Hoppning Skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mej med lite avstånd för min lilla D-ponny? :love: :rofl: Avstånd för cavalettibommar i 1...
Svar
3
· Visningar
1 313
Senast: Rumpnissen
·
Hoppning Jag kan inte bestämma mig om jag ska tävla eller snarare satsa på dressyren eller hoppningen. Grejen är den att jag har två jättefina...
2
Svar
22
· Visningar
1 537
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar