Nu blir jag tokig på mig själv!!

Sv: Nu blir jag tokig på mig själv!!

Den är efter (eller båda) en hingst som heter Lesotho (Landgraf-Cor dela Bryere)

olgaklara skrev:
Trolleholm ligger i Svalövs komun och i Skåne län :)

Väldigt centralt i Skåne med ca 5 mil till Malmö, 3 mil till Landskrona/Lund och 4 mil till Helsingborg!

Jag bor 100m från anläggningen :banana:

Okey, liiite långt att åka för en "pay and ride" kanske..:angel:

Är hästarna schyssta och ärliga?
För jag kan knappt hoppa 80 cm med en häst jag inte känner, medan på "mina" två gentlemän som jag rider ibland kan jag hoppa hur högt osm helst, för jag vet att de alltid, alltid hoppar!

Annars kan jag bara säga som övriga, man behöver itne hoppa 1,50. Och man ska hoppa (och rida öht) för att det är KUL! Tycker man det är verkligt läskigt att hoppa 1,30 så hoppa inte 1,30. Men tycker man bara det är lite pirrigt så är det kanske bra att utmana sin rädsla?

Äsch, det här blev ju inte mycket till svar :D
Lycka till iaf! Och du vet, vill du inte hoppa dina hästar själv så bor jag nära dig.... :angel: :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Kan man bli obrydd/orädd att hoppa om man tidigare funnit visst obehag/rädsla? Alltså kan man träna så pass mycket, hoppa så pass mycket...
Svar
13
· Visningar
1 977
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka