Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Undrar om någon vet varför de byter sadlar på hästarna i VM-finalen i stället för att bara ändra stidlädren? Hästarna är ju ganska olika...
2
Svar
28
· Visningar
2 527
Senast: iafia
·
V
Hoppning Min häst är 6 år och fick föl som 5-åring. Då undrar jag: går hon som 5-åring igår och alltså som 6-åring nästa år trots att hon är 7...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Vonkan85
·
E
Hoppning Hur högt tycker DU att man ska ha hoppat om man ridigt i 8 år själv tycker jag inte det är så viktigt hur högt man hoppar jag tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Evelyn
·
R
Hoppning Har i alla år varit medlem i en eller annan RK men har nu köpt egen gård och kommer därför inte tillhöra någon klubb...Hur blir det då...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Rambolina
·
Hoppning Står nu på Ridsports hemsida att Henk slutar som landslagstränare. Han tycker inte att han har haft tid med Sverige i år vid...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Fiorano
·
M
Hoppning Jag har tänkt göra en bom övning som lyder: Två bommar som man ska räkna galoppsprången mellan. Visst man kan läggga ut bommarna och ta...
Svar
2
· Visningar
1 841
Senast: PullMyLeg
·
H
Hoppning ååå jag tror jag blir galen på mig själv! min skänkel åker bak litet när jag hoppar! nu frågar jag er alla goa människor: vad ska jag...
Svar
14
· Visningar
1 461
Senast: trazel
·
T
Hoppning Vet inte om detta inlägget passar här, men jag provar...:) Har en hopphäst som är jättefin och känslig i munnen. Enda problemet är...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: Tirre
·
K
Hoppning Min femåring, som tidigare endast tränat, samt tävlat något i, galopp vill inte hoppa, inte alls. Hon har tidigare även i skogen fått gå...
Svar
1
· Visningar
776
N
Hoppning Hej hopp! Jag hoppade för första gången på riktigt rätt nyligen. Fastande på bild. Är det någon som skulle vilja kommentera min sits...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 700
Senast: NiraK
·
H
Hoppning Hej! Finns det någon sida där det finns bra tips på avstånd i hoppning.? kombinationer mm..?? Kram:banana:
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Hiwiie
·
S
Hoppning En väns 5-åriga häst hoppar med väldigt sänkt rygg. Den är väldigt välriden på marken men i sprången åker ryggen ner och den tappar sig...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Mahogney
·
Hoppning Så nu börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt (iofs en kvalhelg kvar). Så nu är jag nyfiken vilka har kvalat sina 4, 5 och 6 åringar ?
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: gylle
·
Hoppning Min hopphäst (trakhener sto, 12 år, 172 cm.) har stått i två månader pga. ledvätska inflammation i vänstre has. Hon kan nu settas i gång...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Haffe
·
M
Hoppning Har hittat lite bilder på min syster när hon hoppar "sin" häst Framhoppning 110 Framhoppning 110 Framhoppning debut 110...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Senast: Mahogney
·
P
Hoppning På travsidan tippas det för fullt inför kommande storlopp, vad sägs om att diskuttera inför stundande VM;) ? Detta är ju Hopp-forumet så...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
14 048
Senast: MissCrazy
·
B
Hoppning Hej! Det är så att min häst tvekade himla mkt på högre höjder i början när jag fick henne pga att hon inte hade hoppat det så mkt och...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: ano
·
J
Hoppning En i stallet skall tävla DM som går i bedömning A:1b, vad innebär det. Har själv aldrig ridit A:1b.
Svar
10
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
B
Hoppning Nu har det varit avslutning på ridskolorna (jag rider på 2 ridskolor) och pojken :love: var med å filmade båda dagarna :D Första...
2
Svar
24
· Visningar
3 189
Senast: BeastieBabe
·
K
Hoppning till att tävla reg/nat-hoppning?:confused: gröntkort ryttarlicens ponnylisens mätintyg vacc.intyg mer????????? tack på förhand :)
Svar
5
· Visningar
819
Senast: viola66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30