Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Hoppning Nu är jag inte säker på att vilket är avståndet mellan bommarna för en stor häst! Kan nån världens snällaste människa berätta till mig...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Gospel
·
Hoppning Har hört att man ska vaccinera var 6.e månad för att tävla nationellt, stämmer det? Om det stämmer, måste man göra en ny...
Svar
3
· Visningar
734
E
Hoppning hur räknas det? är det beroende på hinderhöjd och antal startande, eller hur funkar det?
Svar
16
· Visningar
2 264
Hoppning Vad gäller? Vad finns det för åldersgräns för att få tävla hingst, tex A-ponny i hoppning. Jag har hört 12 år, blir glad om det inte...
2
Svar
27
· Visningar
4 390
Senast: Nelle
·
H
Hoppning Jag ställer oftast upp en kombination.. Men ge mig lite tips på hur ni ställer upp era hinder? Tänkte löshoppa snart:)
Svar
3
· Visningar
769
Senast: trazel
·
N
Hoppning Hittar ingen tråd eller ngn annan info om vad som gäller ang. unghästklass. Har ingen TR tillgänglig för tillfället heller! Ska på...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: NinaIsabell
·
V
Hoppning Hörde nånstans ifrån att Spender S har fått en blödning i knäet och kommer därför ej till falsterbo. Någon som vet hur det gått till...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: vbm
·
G
Hoppning Söker olika rid/hoppövningar. Vet du en övning eller vet en bra sida där det finns övningar snälla säg vilken sida det är.. Jag sammlar...
Svar
6
· Visningar
2 674
Senast: guzzi my love
·
V
Hoppning Vad har ni för schema under veckan till era 01: or? Tävlas de och ska kvala? Hur många dagar i veckan går de? Hur hårda pass rider...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: Ickiz
·
M
Hoppning Jo jag har varit hästskötare på en massa ponny tävlingar reg och uppåt. (detta för typ 4 år sen) Då var det vetrinär besiktningar...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: My Beauty
·
Hoppning Hej. Jag har ett problem som jag gärna vill få bukt med. När jag hopptränar, då går det jättebra på enkelhinder och på serier. Men när...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Elliell
·
E
Hoppning Tycker det är alldeles för höga hinder på tävlingar( Malin Baryard klasser)..alltså hinder på ca 1.60 cm. Stackars hästar ,det måste bli...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 174
Senast: Menthol
·
B
Hoppning Känner någon till var man hittar proppen till Baltic cup Oslo? Har letat överallt tror jag men hittar den inte.
Svar
4
· Visningar
926
Senast: benjamin
·
O
Hoppning Min häst blir väldigt taggad när man hoppar henne, och hon hoppas regelbundet för tränare en eller två gånger per vecka. Dock är det...
Svar
4
· Visningar
1 460
Senast: Warmia
·
B
Hoppning Hejsan! :) Härom dan så skulle jag och mina kompisar löshoppa våra hästar. Min ponny skulle börja henne ägare eller förra kan man säga...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: wearisome
·
W
Hoppning Kan jag starta i avd A om jag har gjort 2 felfria starter i samma klass fast 1a starten var då ponnyn var 5år och nästa start när den...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Warmia
·
Hoppning Kommer i framtiden skaffa en häst (dressyr) men den kommer även att hoppas 1-2 gånger i månaden, mest för omväxlings skull men även för...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: MrsScabtree
·
Hoppning Behöver lite tips på övningar som kan vara till nytta för mig och hästen. Något som kräver en skärpt häst, där han inte kan springa iväg...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: hopp_o_galopp
·
Hoppning Tävlade hästen för första gången idag (1m och 1m) Han är unghäst och jag har bara haft honom i sex veckor. Efter Majim G. Dock...
2
Svar
20
· Visningar
2 441
Senast: YaHilweh
·
Hoppning Nu tänkte jag visa en liten film när jag och min underbara häst hoppar på vår andra hoppträning (dec 05). Vet att det är pinsamt låga...
2
Svar
37
· Visningar
2 605
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈