Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Hoppning Hejsan! Min ponny är otroligt tittig av sig. Hon blir rädd för allt och tittar mycket på hinder. Tex. när jag skulle hoppa ett räcke på...
Svar
13
· Visningar
2 343
Senast: Bellina
·
Hoppning undrar en liten detaljsak som rör hopptävling: vart ska/sätter ni nummerlappen? vet att många sätter på förbygeln/stigbygeln, men om...
2
Svar
27
· Visningar
3 511
Senast: Jardina
·
Hoppning Jag skulle vilja se bilder från solvallas nationella hopptävling, helst på unghästklasserna... moderator får ta bort denna om det...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: LenaH
·
R
Hoppning Hejsan! Är det någon som vet om man får tävla ponny på ett fullcheek!? Det är ett 3-delat med fasta ringar och parerstänger. Ha det...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: Rodrigo__
·
B
Hoppning hur gammal får man max vara för att få tävla hoppning med en d ponny ???? :bump:
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: åsnan
·
I
Hoppning Hej, vill ha lite svar på några frågor :smirk: 1. Hur får hästen "Hopp-muskler" Nån bra träning till blivande hopp häst :D ? 2...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Idrus
·
Hoppning När man tävlar ett regionalt meeting, räcker det med att visa ponnyn för veterinären första tävlingsdagen då? Eller ska man visa en...
Svar
10
· Visningar
2 833
Senast: pollan
·
Hoppning hej, undrar en sak. när man ska tävla på gräs broddar man ju. (jaja, jag gör det iaf) om det är regional och uppåt sätter man ju i...
2
Svar
28
· Visningar
2 262
Senast: Jardina
·
K
Hoppning Hejsan! Vilka bett är tillåtna att ha under lokala ponny hoppningar (L.D & L.C) ? Har tyvärr inget T.R hemma så kan inte kolla upp...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Dark_Iris
·
L
Hoppning Nån som vet om några pay n ride i skåne? jag vet om de i hässleholm...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Lanejja
·
M
Hoppning Denna terminen har varit hemsk. Massor av skador, förhinder pga väder osv. Har förrut endast tävlat i några få klubbtävlingar, i år...
2
Svar
28
· Visningar
2 088
Senast: Amaretto__
·
D
Hoppning Är någon snäll och kan förklara för mig vad bedömningen C/A innebär? Jag har läst TR, men det var lite för luddigt för att jag skulle...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Dark_Iris
·
A
Hoppning jag undrar om det var någon där i helgen o tog lite bilder som man skulle kunna få se? hoppas det var ngn där iaf.. :P
Svar
6
· Visningar
982
Senast: Looser
·
A
Hoppning Jag undrar hur många klasser ni brukar hoppa på ett meeting. Det beror ju såklart på vilka klasser det är och hur långt meetinget är...
2
Svar
27
· Visningar
4 157
·
K
Hoppning Hej! Jag undrar om man måste ha kavaj på lokal ponny hopptävling L.D o L.c klasser? Har tävlat L.d förut i klubbjacka men får man ha de...
Svar
3
· Visningar
1 499
·
I
Hoppning Ska vara med på min första tävling nu på söndag, och jag undrar: Ridbyxorna, måste de vara vita/ljusa? Tror att vi har diskuterat detta...
Svar
8
· Visningar
752
Senast: Bellina
·
S
Hoppning Startar unghästarna före Avd A på tävlingar? Ska ev på en inbjudningstävling nästa helg och då undrar jag hur tidigt jag måste gå upp...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Tajger
·
Hoppning nån som vet hur ett "normalt" galoppsprång för (c-)ponny är? asså jag menar så jag vet hur många galoppsprång när jag stegar ett...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Modest
·
A
Hoppning Inget är lika kul som såna! Här är jag på min Maytime, rakt i vattengraven av alla ställen :):devil:
Svar
1
· Visningar
953
Senast: Andrea1986
·
Hoppning som alla vet s är ju dressyr grunden för all ridning, även dom som tävlar i andra grenar. så nu vill jag ha lite bra dressyr övningar...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Tinglan_star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2