Sv: broddar

jo, men om man har broddar på i transporten (dock är det extremt dåligt för mattan) och hästen är stadig åkare, då är nog chansen lika stor för tramskador!

ja, det är väl mest om transporten välter som de kan svåra sparkskador.. dessuton är det ju inte så bra för hästens ben att stå på fast underlag med broddar

Nej, men om man har en häst som verkligen inte går att brodda på tävlingsplatesen.
DÅ måste det ju vara bättre att brodda hemma och slippa skaderisken.

då kan man klippa ut 4 skumgummi fyrkanter och tejpa fast dom under hovarna

det spelar väl mindre roll om hästen ändå inte står stilla..

Och sen.. hur ofta välter transporten?

märks det att jag är väldigt mkt emot broddar i transporten :rofl:

jo precis! Men jag tycker också att man hellre ska brodda på plats, men vissa hästar VÄGRAR stå stilla.
Sen hur botten ser ut i trailern sen.. det är en annan histora :S

Jo det kan man ju göra men att få av dem sen är ju inte heller det lättaste.
DÅ kan jag ju lika gärna strunta i att ha dem för att undvika att bråka med henne i onödan.
Och precis, det är ju inte ofta transporten välter.
Ser man bara till att ha ordentliga transportskydd och göra det så säkert som möjligt så är det bättre än att bråka med hästen på tävlingsplatsen.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 675
Senast: Sootie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Åka transport med broddar? Ja/nej? Resan är kort (15 min)men jag är lite nojig för avlastningen, att hästis ska trampa på sig...
2
Svar
27
· Visningar
2 250
Senast: Dopy
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 930
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar