Nej, jag menade bara att man ska vara väl medveten om riskerna i båda fall. Man får helt enkelt utgå ifrån hästen ifråga och göra en riskbedömning.Då tolkade jag dig fel . För mig lät det som om du uppmuntrade till transport utan brodd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag menade bara att man ska vara väl medveten om riskerna i båda fall. Man får helt enkelt utgå ifrån hästen ifråga och göra en riskbedömning.Då tolkade jag dig fel . För mig lät det som om du uppmuntrade till transport utan brodd
Det är i och för sig en sanning med modifikation. En häst som trampar sig själv i en transport kan skada senor och stora blodkärl väldigt allvarligt. Vår häst skadade sig rejält UTAN brodd när han trampade sig under transport.
Vissa hästar är defintivt mer benägna att få sårskador än halkskador. Talar av erfarenhetJovisst. Men då ska man ha sådan extrem otur att vi lika gärna kan utgå från att transportgolvet kommer ge vika och hela ekipaget kläms mellan två lastbilar. Det är liksom inget som händer dagligen, men det gör halkningar.
Håller med resten av dina inlägg dock. Klart man får se till hästen och vilka skydd man tänker använda.
Nej? Att de kan trampa sig illa med brodd är ingenting jag ser som väldigt osannolikt.Jovisst. Men då ska man ha sådan extrem otur att vi lika gärna kan utgå från att transportgolvet kommer ge vika och hela ekipaget kläms mellan två lastbilar. Det är liksom inget som händer dagligen, men det gör halkningar.
Håller med resten av dina inlägg dock. Klart man får se till hästen och vilka skydd man tänker använda.
Ja vi har väl olika erfarenheter helt enkelt.Vissa hästar är defintivt mer benägna att få sårskador än halkskador. Talar av erfarenhet