Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Broddar är en del av hästen utrustning så här vintertid speciellt om de har skor.
Jag är mest nyfiken på hur ni gör och varför ni gör som ni gör.
Jag har hört lite olika och började därför fundera vad den generella massan tycker.
Det finns dom som har broddar på i hagen för att de är rädda att hästen ska halka i hagen, och att de kanske inte alltid vill plocka ur is och brodda på och av varje gång de ska ut.
Andra har bara broddar på fram i hagen pga skaderisken vid eventuella sparkar.
Har även hört att en broddar alltid av när hästarna ska gå ut, dels för att denne ansåg att det blir fel benställning för hästarna (lite som om de går i klackskor) och att det kunde bli väldigt svårt att få av broddarna om de satt i för länge. Oroade sig inte att hästarna skulle halka i hagen utan brodd.
Vet en annan som hade broddar fram och blindbrodd bak för att undvika sparkskador av brodd och att det skulle bli lättare att brodda på riktiga broddar när de skulle ut och rida.
Så hur ser ni på saken och vad är självklart för er?
De halkar ja.. de går ju inte sönder för att de halkar.. fläker är ett brutalt ord för mig i min hjärna och jag får det verkligen inte till något annat.