Klasser på Meeting.

Sv: Klasser på Meeting.

Jo han är halt fortfarande, men om han inte blir bättre i helgen ringer vi veterinären på måndag. Förhoppningsvis är det inget allvarligt han verkar inte ha speciellt ont. Står o vilat med högerbenet när det egentligen är vänster som han ska ha ont i, så han har nog bara fått sig en lite kraftigare sträkning. Eller så strejkar han bara för att det är så varmt:p

Alexander sträckte sig också förra sommaren, veckan innan jag skulle till Lundbäcks oturligt nog men jag kylde det varje dag och lät han vila så det gick över och jag kunde åka dit :D
Ponnyklasserna på kongahälla startar ju också sent så det ska bli skönt :crazy:

Jag brukar hoppa en klass per dag, då tävlar jag på 1.30 nivå. Har aldrig startat mer än 4 klasser på ett meeting, men självklart spelar höjd och svårighetsgrad på tävling en stor roll beroende på hur många klasser man hoppar.

Hoppar man från 1.30 och uppåt bör man inte hoppa mer än en klass om dagen. Rider man lägre klasser än så och har en rutinerad och vältränad häst ska det inte vara några problem att hoppa fler, typ två klasser första dagen och sen en om dagen (fortfarande beroende på höjd, är det 1m borde man kunna hoppa fler)

Lite synd att dom på många meetings väljer att ha dom högsta klasserna sista dagen (typ 1.40 och 1.50 klasserna). Tycker själv att dom borde vara på fredagen eller i alla fall lördagen då hästarna fortfarande har mycket ork kvar... fast ibland är det ju så att man ska kvala in till finalklassen och så, o då kan man ju såklart förstå att det är så... Bara lite tankar.

Hoppar i alla fall 1.40-1.35-1.40 på mitt nästa meeting. En klass om dagen då.

hej svejs. :bump:

Vilket är ditt nästa meeting?
Är nyfiken om det är samma som jag ska på.

Vissa hästar kan gå flera klasser, andra inte. Nu på sommaren när det kan vara varmt så går ponnyn som jag coachar helst bara en klass om dagen. Möjligen två klasser första eller andra dagen.
Som exempel ska hon i Kumlas julihopp gå LB på fredagen, LA (debut med nya ryttaren) lördag och LB söndag.

Har aldrig ridit ett tre dagar, men på 2 dagar brukar jag rida tre klasser, vilken dag jag rider två varijerar beroende på vad det finns för klasser :)

Jag tycker man max ska hoppa 4 klasser på två dagar,knappt det.. jag ska snart iväg på en 3 dagars o då är det en klass fredag, 2 lördag o sen finlaen på söndagen..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 695
Senast: mars
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 953
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama