nummerlapp

Sv: nummerlapp

Jag har tävlat i många, många år och heller aldrig r¨åkat ut för att man behöver ha nummerlapp hos veterinären, fast jag brukar alltid ha med min numer lapp i fickan.

Och nu i tävlingen i helgen så råkade jag ut för det!
Veterinären vägrade besikta hästar utan nummerlapp, det var många som fick vända för att hämta sitt nummer, eller ringa efter någon som kunde komma med den, jag plockade bara upp min från fickan och satta snabbt på den på tränset.
Den långa köen blev helt plötsligt kort....

Hästen SKA ha nummerlappen på sig direkt när man lastar ut. Så på en regional får man sätta nummerlappen i tränset medan veterinären kollar så får man väll flytta den sen om man vill det.
Har man inte nummerlappen på när man lastar ut kan man bli "straffad" för det, jag vet inte riktigt hur .... Men dom bruukar inte vara så petiga på saken , men det är vad som står i TR

jag har min på tränset, eftersom tränset e något man alltid har på hästen och då e det enklast att sätta lappen där :) och som du säger så ska man igentligen ha numerlappen på hästen när man veterinär besiktar, men ser många som inte har den eller att ryttaren går och håller i lappen, vill man ha den på förbuggeln eller likande sedan så tycker jag det e bara o ta bort den från tränset o sätta den där man vill ha den.

Jag tror att du måste sätta på nummerlappen på hästen vid urlastning och sen ska den sitta på under hela tävlingen.
Bara den sitter synligt så är det nog bra ... jag har min på sidan på bröstan men ibland sätter jag den på shabraket.
Mvh Jenny

ja har den på tränset när jag vetbes. och sätter den sen på förbygeln när jag hoppar!

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Reshästen
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 439
Senast: ildiko
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar