hoppfilm *haha*

Sv: hoppfilm *haha*

Det ser verkligen fint ut! Tycker din häst verkar vara ganska välbalanserad. Det är bra att inte gå för fort fram och hoppa för högt. Det var ju mest trimövningar ändå!

Ska försöka tänka på det där med händerna.
Stigläderna är ganska långa, men kortar jag läderna kommer knäna utanför sadel (mest obekvämaste sadeln och den passar mig inte för 5 öre, hade jag kapat av mina lår 10 cm hade jag kanske fått plats;) ).
Och, stel. Det tror jag nog att jag var, asrädd ju :crazy:. haha

Är ju så att mina tankar var att "nä, jag vill inte hoppa", "ok matte, vill inte du så hoppar jag inte" får jag som svar från hästen :smirk:. Och när hon vägrar sitter jag på halsen då jag inte får det minsta stöd av sadlen.
Men du är det andra bullar, hopplektionerna var det jobbigaste jag visste innan, men hade gett mig tusan på att komma över rädslan. Nu älskar jag hopplektionerna och hade hoppat varje dag om jag fick :bump: (fast är lite rädd fortfarande)

(jag tar åt mig och hoppas kunna förbättra det)

haha, vad kul!! Kollade på din film oxå!
Har ni provat några andra ponnyer?
Ingen annan som ringt på Palema ännu iaf.

ha det fint! Och hälsa din mamma!

hehe, har hört talas om din häst :bump:

Gabby_Ossi berättade om den när hon var och provred min!

provat 2 andra.. den ena var helknäpp, och den andra var riktigt fin den med... suck... det är svårt det här med att köpa häst :crazy:

jag ska hälsa henne när hon kommer hem :D och visa filmerna! :idea:

oki, men kul att ni hittat en fin oxå. Ska ju vara lite att välja :smirk:

Hoppas ni hittar en bra som ni trivs med iaf, vilken det än blir.
Lycka till!

*knapplån*

Såg väldigt bra ut tycker jaa...

Såg fin fint ut tyckte jag. Inga större problem;)

tack ska ni ha :)

Kollade på filmen när jag hoppar högre, men det ser inte alls bra ut. Och då har jag ändå hopptränat hela våren :smirk: .
Fast det var iof tävling o mina ben var spagetti, får man skylle på det?

Gabby_Ossi skrev:
Det är ju Du! o Palema!
Hojting hojting, det var jag som var och provred henne i midsommar :D

och fättävlansnisses häst är den vi berätta om som gick CNC* FT! ;)

i slutet av den här är där lite hopp :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=9I4F-kKvyMg

Du tittar ju ner på hästen hela tiden. Du har ju ingen blick alls frammåt för fem öre. dessutom ser det ut som att du bara sitter å drar i hästens mun för att få den att "kröka" på nacken.

Jo, hon ska säljas!
Men det är inte lätt kan jag lova...
Du vill inte ha en underbar maxad d-ponny?? :idea: :bump:

Martina_m skrev:
Jo, hon ska säljas!
Men det är inte lätt kan jag lova...
Du vill inte ha en underbar maxad d-ponny?? :idea: :bump:

hehe, okej, varför är de tinte lätt för då? =) Hur gammal e hon?
Njae, ska köpa en alldeles underbar liten travar nordis om några dagar så nej tack =) hehe.

Det finns så himla många d-ponny. Och alla vill ha lättridna hästar som går på räls ungefär. Man behöver jobba min häst, det är inget gratis där (men det betyder inte att hon är lat, utan det tar ett tag innan hon ger efter bara).
Sen att hon är hur snäll som hälst och har kapacietet i både dressyr och framför allt hoppning bryr ingen sig om. Är man duktig och kan rida min häst så är hon en kanonponny!

Hon är 13 år förresten.

Hoppas du får det bra med din blivande häst!! :)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Bison
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?