Ålder för att tävla hingst?

Sv: Ålder för att tävla hingst?

Är det inte 14 år på B-ponny? :confused:

Sorbe skrev:
Man är junior tills man är 18 år, det året man fyller 19 år blir man young rider tills man är 21 då man räknas som senior.

Det stämmer inte riktigt. Junior är man upp till 18 år. YR är man mellan 16-21 år, alltså är man både och mellan 16-18 år.

B-ponny får man tävla hoppning på till man är 13 och fälttävlan och dressyr till man är 14. c och D-ponny är det 18 år alla discipliner.
Ungponny (avd B, 4-6 år gammal ponny) får man vara hur gammal som helst för att tävla.

A-ponny har jag ingen aning om tyvärr, samma som kat B kanske? Någon som har koll?

Nelle skrev:
Det stämmer inte riktigt. Junior är man upp till 18 år. YR är man mellan 16-21 år, alltså är man både och mellan 16-18 år.

B-ponny får man tävla hoppning på till man är 13 och fälttävlan och dressyr till man är 14. c och D-ponny är det 18 år alla discipliner.
Ungponny (avd B, 4-6 år gammal ponny) får man vara hur gammal som helst för att tävla.

A-ponny har jag ingen aning om tyvärr, samma som kat B kanske? Någon som har koll?

ÄNTLIGEN nån som kunde svara korrekt...

kat A gäller samma regler som Kat B.

Sorbe skrev:
Står bör i TR.
Men så står det med alla regler i TR (bör) fast det ska stå ska.
Därför ska dom göra om alla TR lr om dom inte redan har gjort det.

Men ung B-ponny är det väl också bara upp till 13 på? Det får man väl inte vara hur gammal som helst för?

X_tremless skrev:
ÄNTLIGEN nån som kunde svara korrekt...

kat A gäller samma regler som Kat B.

Tack :bow:

Nu vet jag dessutom hur det är med kat A också. Jag anade att det var samma som kat B men var inte helt säker.

Vertigo skrev:
Men ung B-ponny är det väl också bara upp till 13 på? Det får man väl inte vara hur gammal som helst för?

Japp det får man så länge ekipaget är propotionerligt står det i TR. Man får ju (självklart) bara starta i avd B. Var det inte Alexandra Börjesson som tävlade kvalade en del ungponnyer kat B till championaten?

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
595
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30