Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Någon som kan uppskatta hur högt detta hindret är? http://i69.photobucket.com/albums/i65/H-Shauri/hojd/Bild40.jpg
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 493
Senast: fio
·
Hoppning Jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag är anmäld till en tävling på söndag, sen rätt lång tid tillbaka. Men för en eller ett par...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Dark_Iris
·
E
Hoppning Jag skulle bli tacksam om ni kommenterade bilderna när jag & medryttarpållen hoppar. Det är visserligen inte så högt eftersom det var...
Svar
19
· Visningar
1 833
Senast: Bassemann
·
Hoppning Hur är deras tävlingar o anläggning? Ngn mer som ska dit på Oktoberhoppet?
2
Svar
35
· Visningar
2 666
Senast: Zara
·
T
Hoppning Nu ska en gammal dröm gå i uppfyllese jag ska prova en klubbtävling i hoppning. Inga höga höjder men ändå är man 45+ så kan det ju vara...
Svar
11
· Visningar
1 037
L
Hoppning När jag var på hoppträning och vi hoppade typ ett hinder runt 90cm men hon hoppade av för tidigt och fick bommen med sig efter hindret...
Svar
3
· Visningar
719
M
Hoppning nu har jag ridit den hära hästen i snart 2 år och han har haft sina upp och nergångar eftersom han har vart unghäst (han är 6 nu) men på...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Zlatan
·
F
Hoppning Hej! Hur rider man an mot ett hinder? Vad är det man ska tänka på mm? Jag har kört en del m. bommar men vet ej hur jag ska tänka...
Svar
18
· Visningar
4 803
Senast: Mahogney
·
M
Hoppning Vad betyder det? A:0/A:0 Jag ska tävla på söndag och har inte riktigt kolla på vad den bedömningen betyder...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: My Beauty
·
F
Hoppning Brukar ni filma era rundor och sitta och titta efter misstag eller anledningar till framgång? jag funderar på att köpa en filmkamera...
2
Svar
30
· Visningar
2 144
Senast: SLD
·
D
Hoppning Hur många meter räknar man att ett galopp språng är för en d-ponny? För stora hästar är väll ett galopp språng 3 1/2 meter?
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Korsningsponni
·
D
Hoppning Någon som kan hjälpa mig och förklara hästens krafter och villka krafter den använder i hoppningen?? // Mickan;)
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Jeps
·
Y
Hoppning Hoppning har nog aldrig varit min grej, men jag tycker fortfarande att det är otroligt kul med fart och fläkt och vill kunna känna mig...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: _damie
·
Hoppning oh jag var på första tävlingen igår med nya hästen jag rider och så. första klassen, 1 m, där gick allt katastrof. Jag petade iof bara...
Svar
18
· Visningar
1 349
Senast: mandaaa_
·
Hoppning :angel: I proppen till en tävling jag vill vara med på står såhär: 14. Unghästklass: Anmäln.avg 80kr, bed A. Rosett endast till...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Widerberg
·
Hoppning Får man verkligen göra det? Såg en tjej göra det på en Clearround. (hoppning) Jag är inte insatt i hoppreglerna öht men det bara...
Svar
13
· Visningar
1 645
Senast: Anna_bek
·
Hoppning Jag är ganska ny inom hoppning men har hållt på med andra grenar tidigare. När vi åker på tävling så är min ponny pigg ibland och rätt...
Svar
6
· Visningar
1 065
Hoppning Måste man vara med i allsvenskan för att få tävla på de tävlingar där allsvenskan är med? Alltså är dessa tävlingar bara för...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: trazel
·
S
Hoppning finns det såna på ett hoppforum? jag vill också ut och hoppetävla, men jag tycker allt över 80 cm känns svinhögt...:o förr tävlade...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: catta_84
·
Hoppning Min syster tävlade för första gången denna helg & det blev två stopp pga hennes slarviga väg. Det var länge sen jag tävlade så jag har...
Svar
7
· Visningar
9 786
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur