Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Vad ska man ha för avstånd på kavaletti bommar till en häst på ca 160? Till en shettis på ca 95 cm? Kan man ha vanliga bommar till en...
Svar
2
· Visningar
2 687
L
Hoppning Vi har en shettis som vi ska tävla i hoppning i år.. ska börja med klubb(precis inriden) för att kolla hur han tycker det är! han hoppar...
Svar
18
· Visningar
1 447
Senast: Manda
·
Hoppning Jag debuterade i helgen i en enmeters klass och en 1.10 klass, vilket ändå gick hyffsat bra:D Första klassen så blev det faktiskt...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: Raider_
·
P
Hoppning Min häst, ett 10 årigt sto är väldigt speciellt. När jag köpte henne skulle hon ha hoppat 110 och jag testade att hoppa lite när jag...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 397
Senast: BeastieBabe
·
S
Hoppning Vilka höjder är det på SM?:) :love: :bump: :D :banana:
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: pollan
·
D
Hoppning Ska ev. tävla på Clearroundhoppningen på min ridklubb för första gången. Har häst, men vet inte hur höga hindrena kmr vara. Skriver...
Svar
3
· Visningar
3 113
Senast: Hiwiie
·
P
Hoppning HEj! Jag försöker hjälpa min syster så att hon får en bättre hoppsits. Hon: * flaxar med underskänklarna * Kastar upp överlivet i...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: Prestige_
·
R
Hoppning som jag förstått det är det mer prestige i att rida det öppna championatet än Breeders? Vad satsar Ni på? Rider ni både i Falsterbo o...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: Looser
·
S
Hoppning Allvarliga problem med min älskade... Senaste veckorna har vi varit hos tränare och hoppar 1 gång i veckan, och en tävling under en...
Svar
14
· Visningar
1 511
Senast: Silly
·
L
Hoppning Läst denna artiklen innan du läser mina frågor... http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/redaktor/Evaskola4.html Där står att...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: Saint
·
H
Hoppning Det är flera som skriver lite här och var om att man ska sätta fast stigbyglarna i sadelgjorden om skänklarna åker för mycket bak när...
2
Svar
22
· Visningar
4 016
Senast: _Liljan
·
Hoppning Jag är en inbiten dressyrryttare som tävlar MsV dressyr. Jag har varit hopprädd i många år efter en rejäl vurpa där ett antal ben i...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Hiwiie
·
A
Hoppning ...nu blir det köp! :D Tävlade för första gången på anteya idag.. vi har haft lite problem och stannat på träaningar och så.. men...
Svar
14
· Visningar
1 153
Senast: EQL
·
S
Hoppning Hej jag är en tjej på 23 år som tävlar i banhoppning. Jag tycker det skulle vara roligt att lära känna någon som också håller på med...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Olympus
·
Hoppning Men jag tror att det beror på att han aldrig har gjort det förut! Han går gärna över bommar och stockar osv, men så fort det börjar...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Bellina
·
B
Hoppning Hej! Hur långt ska det vara mellan trav och galopp bommar för en d-ponny? Tacksam för svar!:)
Svar
12
· Visningar
4 392
Senast: Bellina
·
T
Hoppning Hej Stämmer det att det att de har ändrat reglerna så man får hoppa unghästklass med en ponny som är åtta?? Har hört vissa rykten om...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: San Q
·
C
Hoppning Om en ponny hade 17 poäng 2003 5 poäng 2004 15 poäng 2005. Vilka klasser fick ponnyn då rida år 2005. OBS alltså inte 2006. Hur...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: kajsa_kavat
·
V
Hoppning Vad innebär 5* respektive 4* på tävlingar? På FEI kan man ju bland annat läsa om CSI 4* Estoril (POR) Vad innebär det? tack på...
Svar
6
· Visningar
2 233
Senast: IrishDraft
·
Hoppning Har ett litet problem när jag ska hoppa med min pålle. Han kan hoppa högt, han har bra teknik och han river sällan. Men när vi...
Svar
16
· Visningar
3 025
Senast: Showjumping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka