Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Får man rida fram och hoppa fram på dressyr spö?? Skulle vilja ha svar på de! Tackar på för hand!
Svar
11
· Visningar
970
C
Hoppning Hur länge få man hoppa en häst i unghästklass? jag har hört att det rä fram till 6 års ålder, men det kan bli längre om de gått med...
Svar
15
· Visningar
2 208
Senast: _Liljan
·
M
Hoppning Alltså du ska lägg ain en bild eller flera när du hoppar ÖVER 135 alltså inte 1m eller 120 utan 135 eller mer! så lägg in bilder!!! :p
2
Svar
20
· Visningar
3 353
Senast: Dark_Iris
·
C
Hoppning Är det sent att börja hoppa när hästen är 6 år? hon är "grundhoppad", men p.g.a lite intresse har ägaren inte hoppat henne mycket! Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 004
Senast: hopp_o_galopp
·
W
Hoppning ´ om man ska kvala till 130 som junior måste man ha genom fört 3 stycken grundomgångar i 120 med högst 4 fel i varje start. Ryttare...
Svar
10
· Visningar
2 693
Senast: Warhammer
·
H
Hoppning Heejsan! Ska tävla min första "riktiga" tävling om nån vecka och undrar om någon vet vilken kädsel som gäller i lokal ponny hoppning...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: hopp_o_galopp
·
N
Hoppning Ja, hur är det på lokala ponnyhopptävlingar. Brukar man få gå banan mellan kategorierna eller bara mellan klasserna? Finns det några...
Svar
4
· Visningar
1 538
Hoppning Är det tillåtet att tävla på ett jaktstång i hoppning?
Svar
15
· Visningar
1 382
H
Hoppning nu vet inte jag om jag lägger det i en rätta tråden men men, är detnågon som vet vart man kan köpa billig hindermartial eller...
Svar
7
· Visningar
1 942
Senast: hannanilsson
·
Hoppning Måste bara säga att jag tycker det är dumt att vi inte får ha en tråd där det står vart alla ska åka och tävla här på hoppforumet...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: IngelaH
·
C
Hoppning Nu är det så här att min ponny som nu är 17 år och har hoppat i hela sitt liv, börjar få lite förslitningsskador på framknäna. Vet...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Bison
·
F
Hoppning Hur pass långt ska man ha mellan hindren vid löshoppning... ska det vara ett eller fler galoppsprång... var längesen jag löshoppade nu...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Fullblod
·
Hoppning brukar ni rida på 2 resp 3 dagars meeting?
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: The_grinch
·
D
Hoppning Jag skulle verkligen uppskatta (och många med mig, tror jag) att det infördes ytterligare en bangång om startfältet är över exempelvis...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: _Peplis_
·
D
Hoppning jag var och hoppade terräng igår men tog det rätt så lungt min häst blev inte flåsig eller annfådd. Tänkte åka på hoppträning idag men...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Melle
·
A
Hoppning Hur högt hoppar ni med era hästar?skulle va kul o veta;) Skriv gärna vilken ras , mankhöjd , ålder och hu högt ni hoppar med dom:)...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 580
Senast: Qyenn97
·
M
Hoppning tänkte byta bett på hästen eftersom jag inte tycker han funkar så bra i det. Han har ett vanligt tränsbett, tvådelat med lösa ringar och...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: ljusslinga
·
Hoppning funderar på att åka å tävla min 5 åring... galloppen sitter inte helt hundra än.. tänkte åka på en klubbtävling och starta typ 50 och...
Svar
4
· Visningar
831
L
Hoppning När jag hoppar min ponny utomhus på någon åker eller liknande så har hon jättebra bjudning och hon suger verkligen tag i hindren och...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: CarolineB
·
Hoppning hej! jag skulle vilja ha lite tips hur man kan träna hästar för att dom ska kunna trän inför det. hökden är 90cm. vilket är lite högre...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Bellina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka