Hur högt hoppar ni med..

Sv: Hur högt hoppar ni med..

Hej!
jag har hoppat ca 70 cm.
Ho är typ 134 cm hög och hon är korsning med new forest o russ

men jag är för stor för henne.
så jag ska köpa en fjording nästa sommar!!!

Sv: Hur högt hoppar ni med..

Hej, jag har ett d-ponny sto ( 11 år ) , vi tävar internationell svår banhoppning med plac, hemma tränar vi aldrig på hörgre än 1,30 på banor och det inte ofta, utan mer ca 1,10 på tekniska svårigheter, jag tycker att det är onödigt att hoppa högt för bara dess skull när det sliter så mycket på hästen. Sedan borde alla komma ihåg att hoppa ett hinder på 1,40 någon gång visar inget annat än att man är korkad om man inte tävlar högre än 1,30 själv, jag menar vad har man för nytta av det?
Mvh

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: ufot
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 937
Senast: Hallonsoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur