Hur högt hoppar ni med..

Sv: Hur högt hoppar ni med..

Jag tränar banor på runt 90 - 100 cm samt enstaka hinder på 110 - 120 cm med min pålle. Han är en nordsvensk brukshäst f.2001 på knappt 150 cm. Blev inriden för ett drygt år sen. Hade tänkt att kanske tävla nån klubbtävling till hösten, men det blir nog inte så, kommer antagligen inte att ha tid. Jag satsar på debut nästa vår ist tror jag.

Jag är fodervärd på ett 20-årigt connemarasto, jag hoppar inte henne så mkt, men när jag gör det hoppar jag 80-90 cm :crazy:

Tävlar en d-ponny (ridskoleponny) i Lc (80-90cm)
Men har tränat på lite över metern.

Mitt 21-åriga halvblod och jag hoppar upp till 110. Har inte provat högre, men hon har blivit bättre o bättre genom åren. Speciellt med tanke på att hon hoppades in som 13-åring och aldrig hoppat alls tidigare!

Unghästen är 3 år (hbl) så hon hoppar knappt med ryttare än, men vi har skuttat diken och enstaka små stockar på typ 30-50 cm i skogen.

Jag har ett femårigt fullblodssto. Hon har bara varit ridhäst i knappt ett år ordentligt (hon va galoppör innan) så vi har inte hoppat så jättemkt än. På träning har vi hoppad ca 110 som högst.

Tävlat har vi bara gjort på klubbnivå, då 50 och 60 cm. Det gick sååå bra.:love:

*kl*
har ett 11 årigt connemara sto och vi tävlar upp till lätt:B alltså 1 m då hon är d-ponny hoppat som högst typ 110 cm bana på träning

har en 6årig valack SVhbl på 175cm vi tävlar upp till 115 ska starta 120 nu nästa tävling:crazy: :bump: hoppat 140 på träning.

med min ponny; 14årig connemara valack 146,1cm har jag tävlat upp till LA/hoppning LA/dressyr Lätt/fälttävlan(vilket han (och jag) älskar):love:
hoppat enstaka hinder på 140.

Jag har hoppat 90 i terräng & enstaka 60 hinder på ridbanan med min 5 åriga arabkille, han är 155 hög, har inte hoppat högre eller så mycket, ej tävlat pga skada både på mej & hästen, har tagit bort ca ett halvår av vårat år tillsammans.

Jag har en hbl-valack, 5-åring som jag hoppar i unghästklasser upp till 1,20 m.
Det är oxå den höjden vi håller oss till på träning, ibland +5cm. Har hoppat enstaka hinder på 130, och en gång 1,40 (!!!) .:banana:

Heeej !

Jag har ett 9årigt halvblodssto E: Landlord U: Gazette ue: Jazz! som vi hoppar 135cm på träningar min tränare har hoppat 160 med henne, och på tävlingar hoppar vi oftast 125-130cm upp till regionala tävlingar startad en nationell i holland msv b 125-130cm med en 4:e placering !!! :rofl:

Har en 13-årig travare som är 152 cm, vi hoppar runt 90 på träning.
I sommar ska vi ut på lite lokala tävlingar tänkte jag. Främst 90 cm då. :)

Eftersom jag inte har en egen häst men brukar rida min kompis häst så berättar jag väll om den. Melody heter han och är en welshponny på 128,5 cm han är 5 år. Min kompis lillasyster (hon är 10 eller 11, kommer inte ihåg :angel:) är den som rider honom normalt, dom hoppar banor på upp till 80 cm än så länge. Riktigt bra för en 5 årig welsh tycker jag!

Min D-ponny 11 år korsningsponny m troligen fullblod i hoppar 1,20. :angel:

Jag hoppar ett 12-årigt fullblodssto sedan tre månader tillbaka. Innan dess var hon inte mycket hoppad alls. Vi har tagit oss över 1 m vilket är rekord för oss båda tror jag. Det är hur kul som helst!!! :bump:

13 årig travare 1,54 mankhöjd har hoppat bana på 1,10 enstaka hinder 1,20 tävlar på 1 m en så länge;)

AnnaMalm_ skrev:
Hur högt hoppar ni med era hästar?skulle va kul o veta;) Skriv gärna vilken ras , mankhöjd , ålder och hu högt ni hoppar med dom:) m.m.jag har en femåring som ja tävlarunghästklasser med o då hoppar ja 80 90 hon e ett arabsto och e 148cm på träning hoppar vi som högst 100cm än så länge;) :)

Amirett T, connemara, 145cm, 13 år. Vi har tävlat LB regionalt. Men vi har tränat på 1,30-banor. :love: Sedan kom jag över ponny-åldern, så då fick hon bli mamma istället. :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: ufot
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 937
Senast: Hallonsoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025