Hur högt hoppar ni med..

Sv: Hur högt hoppar ni med..

Rider en av ridskolans kusar, ett vitt d-ponny sto. 1.48cm hög och imp. från Danmark.
Tävlar LC/LB med henne och har hoppat 1.15cm på enstaka hinder samt 110cm banor.

Ägde en underbar c- ponny 134 hög som hette charm en welsh ponny, vi hoppade 1.30 på en träning där instruktören tyckte att jag behövde komma över höjdrädslan lite för ponnyn var hyffsat mer modig än jag. så det blev. Kursen efteråt hoppade vi banor på 1.20. Stor häst har jag hoppat 1.30 som högst. Konstigt det där för nu tycker jag att 1.10 på en häst som är 1.70 är ganska läskigt mellan varven. Det borde vara lite tvärt om men tanke på hästens storlek men icke.:)

Har både debuterat 1m och 110 nu.... :p men de e ju ett tag sen ja skrev förra gången!

Hur högt hoppar ni med era hästar?skulle va kul o veta;) Skriv gärna vilken ras , mankhöjd , ålder och hu högt ni hoppar med dom:) m.m.jag har en femåring som ja tävlarunghästklasser med o då hoppar ja 80 90 hon e ett arabsto och e 148cm på träning hoppar vi som högst 100cm än så länge;) :)

10 årig welshkorsning på 147.9 cm...! Vi har hoppat 1,25 som högst på träning och ska deb. LB 1 okt. Hon har tidigare gått Msv...!;)

Hoppade 120 rundor på tävling med min gamla foderhäst. Han var korsning mellan travare och connemara, svart och bara 156 i mankhöjd. Jättefin! Red han när han var mellan 20-25år. Han var alltid högt placerad å vann massa. Superpigg jämt och ingen kunde ana att han var så gammal. Han älska bananer som blivit bruna :banana:

Hade sen ett sto som kunde hoppa höghus. hoppade ett hinder på 2 meter en gång:) på tävling hann vi komma upp tills 135, sen halka hon tyvärr i hagen och sträckte sej illa. När skadan var läkt (tog låååång tid) så var jag tvungen att sälja för jag hade så mycket med skolan (pendla 20 mil varje dag). nu är hon dressyrhäst hos en familj.

Jag är medryttare till ett halvblod som heter Raider. Han är 14 år och 169 cm i mkh. Jag har än så länge hoppat 125 cm med honom. Men hans ägare har tidigare hoppat banor på 1.30 på träning och enstaka hinder på 145cm. Är även tävlad 120cm. :)

Haha, jag var igår och hopptränade första gången och första gången hemmifrån och hon skötte sig som en gud:D. Bara så alla vet har hon varit en riktig knäppis och vart jätte dum och rida och att åka i transporten.
Hon är 6 årigt halvblod (har haft föl) och typ 163 cm. Igår hoppade vi 90 cm:bump: haha vilken merit, aja jag är super nöjd med henne. Dessutom var jag ganska sjuk också hehe:angel:

Hoppade 120 rundor på tävling med min gamla foderhäst. Han var korsning mellan travare och connemara, svart och bara 156 i mankhöjd. Jättefin! Red han när han var mellan 20-25år. Han var alltid högt placerad å vann massa. Superpigg jämt och ingen kunde ana att han var så gammal. Han älska bananer som blivit bruna :banana:

Hade sen ett sto som kunde hoppa höghus. hoppade ett hinder på 2 meter en gång:) på tävling hann vi komma upp tills 135, sen halka hon tyvärr i hagen och sträckte sej illa. När skadan var läkt (tog låååång tid) så var jag tvungen att sälja för jag hade så mycket med skolan (pendla 20 mil varje dag). nu är hon dressyrhäst hos en familj.

OJ:eek: det var högt!:D

OJ:eek: det var högt!:D

Ärligt talat så kunde jag inte stå själv när jag kommit av hästen. Var helt skakig av allt adernalin som pumpade runt i kroppen. Men det under kontrollerade former det hoppads så stort på en mycket rutinerad storhoppare med bra underlag och med tränare och spekulanter på plats. Engångs grej förmodligen, men nu har man gjort det iaf :)

öhm! Jag rider just nu ett 7-årigt halvblod och vi har som högst hoppat kanske 50cm. En HEL bana på 30cm! Hästen är ca 173cm hög. :rofl: :rofl:

Vi ska hoppträna för första gången på tisdag, har bara ridit hästen 1mån ungefär och han är knappt inhoppad :angel: men målet är att han ska kunna på 90cm - 1m i vår. Om allt fungerar så tävlar vi OS om 6år :angel: :rofl:

Min egna häst tävlar jag 120 med, men hon är ute på foder nu :)

Just nu är jag medrytare på en dressyrriden nordsvensk. Vi hoppar typ cavaletti just nu eftersom jag tycker att den behöver bli lydigare innan vi hoppar "riktiga hinder".

Men min förra häst tränade jag på 70 - 130 beroende på vad vi tränade och tävlade runt 110. Det högsta jag hoppat är 140 cm och det var coolt men otäkt. Komfortzoonen ligger väl på 120 cm.

Har en D-ponny på 146 cm, vi tävlar LA, 1,10 asså. Tränar på lite högre, hoppat typ 130 med honom.

Keanu Reeves Valack född 1997 mkh ca 168 e: Marco Mitras
Hoppat som högst på enstaka hinder : 160
Hoppad högst på en bana : 140-150
Tävlar : 140 (ska tävla JSM om 2 mån :D)

Romero Light Sto född 2000 mkh ca 163 e : Ramiro B
Hoppat som högst på enstaka hinder : 140-145
Hoppat högst på en bana : 120
Tävlar : 120

Hejsan, Jag har en 26 årig D-ponny, 147,7 cm i mkh. Han är importerad från ängarna på Irland, så vet ej rasen, ser ut som en grå/brun Tinker (riiiktigt snygg!) Han hoppar jag fortfarande 1m med, men som mest har han hoppat 155, så det är en duktig hoppare jag har =)
Sen har jag en halvblodsvalack, 15 år. han är 159 cm, men vi hopptävlar bara 90-1m. Innan jag fick honom hoppades han upp till 130 (det är en dressyrhäst egentligen..efter Falleur (släpper bara dres.avkommor) Men efter att förra ägaren tröttnade så var han inte hoppad på 2 år när jag fick honom, därför tar vi det lite lungt.
Sen så måste jag ju berätta om mitt lilla stoföl på snart 4 månader =) Hon och jag går redan över cavaletti tillsammans =) och hon tycker att det är jättekul =)

Har en d-ponny, valack f. 1997. Hoppar mest småhinder, som högst 90 eftersom han måste få tillbaka sitt självförtroende igen innan vi hoppar några högre höjder. Han är startad LA men inte redo för det, blev i princip slagen runt banan (Holland) :( Tävlar inget än men hoppas komma igång snart.

Måste få tilllägga, Hade en Shettispojke på 1m i mkh. När han var 5 år hoppade vi 1.10 =) En riktigt liten hoppare ;):banana:

Måste få tilllägga, Hade en Shettispojke på 1m i mkh. När han var 5 år hoppade vi 1.10 =) En riktigt liten hoppare ;):banana:

:eek: Herregud, vilken duktig liten krabat, när jag hör shettis så tänker man ju på den liten rund ponny som hoppar max 50cm. :eek: jäklar vad duktig asså! var riktigt nöjd;)

Jag har en arabvalack på 4.5 år. Han är 160 cm hög. Har bara hoppat uppsuttet på honom ett par gånger, då har vi nog hoppat som högst 70 cm kan jag tippa på.

Jag har en maxad d-ponny, som är åtta år, valack..
Vi tävlar LA hoppning, men tränar 1,20-1,30 banor
Det högsta vi hoppat är 1,35 m;)

har hoppat 1.05 cm oxer med mitt connemara sto, 9 år. Än så länge....

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: ufot
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 937
Senast: Hallonsoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur