Sv: VM-laget

*hugger en knapp*

Efter att ha sett kvalet till GP resp derbyt i Falsterbo igår så tycker jag nästan synd om Henk Nooren som ska plocka ut laget.
Peder, Royne, Malin och Peter var på hugget allihopa och gjorde fina rundor. Peter drog ner en bom, det var det enda.

Och alla som tvivlade på Butterfly Flip - glöm det. Hon är i kanonform. Bengtsson likaså.

Ang. Helena Lundbäck - Madick så är det en riktigt fin häst. Spänstig och stark, och kan människan bara sluta fibbla och rycka och störa hästen hela tiden så blir det säkert bra. Igår gjorde hon en sån idiot-ryttarmiss att man undrade om hon fått solsting eller nåt.

Senast ändrad:

*knapplån*

tyvärr gick det ju ganska skit för Peder idag :'(. Bengt kan glömma morötterna jag lovade honom :devil: . Hoppas det går bra bra på sön. Och att Colan går super i derbyt imorn, även om det inte har med VM att göra ;)

StarLina skrev:
*knapplån*

tyvärr gick det ju ganska skit för Peder idag :'(. Bengt kan glömma morötterna jag lovade honom :devil: . Hoppas det går bra bra på sön. Och att Colan går super i derbyt imorn, även om det inte har med VM att göra ;)

Fast han gick ju bra i torsdags ^^

3:a med Colleen i d-kvalet, och samma med Bengtsson i SEB-cupen.

Och med 'Colan' (antar att det är smeknamnet för Colleen) fick han bara fyra fel igår.

It's not the end , not yet, för den delen heller. och tur vs. skicklighet kan man inte alltid ha. kolla bara mig och prallan! vi har varken tur eller skicklighet:P Någonsin.

Senast ändrad av en moderator:

MissCrazy skrev:
Fast han gick ju bra i torsdags ^^

3:a med Colleen i d-kvalet, och samma med Bengtsson i SEB-cupen.

Och med 'Colan' (antar att det är smeknamnet för Colleen) fick han bara fyra fel igår.

It's not the end , not yet, för den delen heller. och tur vs. skicklighet kan man inte alltid ha. kolla bara mig och prallan! vi har varken tur eller skicklighet:P Någonsin.

Ja, men det var ju bara en luiten klass, och dom ska visa upp jämnhet, det gjorde han ju knappast nu. Men får hoppas det går super i GP. Japp, Colan är Colleen, tyv'ärr hjälper det inte att det går bra med henne inför VM. Men det är ju jävligt kul :D

har du koll på vilka resultat Peder å Bengt gjort i 16o i år?

Nä, kommer inte ihåg. Glömmer det alltid efter 3 dagar igen efter att jag fått veta det :P. Men jag kan kika lite snabbt.

Klubb Datum Dscpl Status Klass Pla Ryttare Poäng
Rotterdam... 06-23 H I Svår 1,50 6 Peder Fredricson 51
Rotterdam... 06-23 H I 6/ Svår 1,50 4 Peder Fredricson 66 Lucerne... 06-02 H I Msv 1,40 43 Peder Fredricson 0 Lucerne... 06-02 H I Svår 1,60 3 Peder Fredricson 50
Rom... 05-25 H I 2/ Svår 1,45 30 Peder Fredricson 0
Rom... 05-25 H I Svår 1,60 5 Peder Fredricson 50
Herzlake... 05-12 H I 4/ Svår 1,60 27 Peder Fredricson 0
Herzlake... 05-12 H I 5/ Svår 1,60 39 Peder Fredricson 0
Herzlake... 05-12 H I 6/ Svår 1,60 21 Peder Fredricson 0
Stävie... 05-05 H N 1/ Svår 1,50 2 Peder Fredricson 34
Lomma... 04-22 H N 2/ Msv 1,40 17 Peder Fredricson 10
Göteborg... 04-14 H I Svår 1,50 1 Peder Fredricson 140
Göteborg... 04-14 H I Msv 1,40 3 Peder Fredricson 70
Göteborg... 04-14 H I Msv 1,40 18 Peder Fredricson 0
Borås... 03-30 H E 1/ Msv 1,30 21 Peder Fredricson 6
Borås... 03-30 H E 5/ Msv 1,40 4 Peder Fredricson 23
Totalt: 500

Snodde från ridsport, men detta är reultaten fram t slutet av juni 06

StarLina skrev:
Ja, men det var ju bara en luiten klass, och dom ska visa upp jämnhet, det gjorde han ju knappast nu. Men får hoppas det går super i GP. Japp, Colan är Colleen, tyv'ärr hjälper det inte att det går bra med henne inför VM. Men det är ju jävligt kul :D

Han kan väl ta henne ^^
Hon är ju inte allt för ung, hon är ju ändå 9!

Fast det tyckte jag nog att det gjorde en hel del placeringar i både 150 och 160cm.

Och ett nedslag i de andra över lag

Med tanke på att det bara är tidshoppningen som går i 150 så känns de som inte rätt att jämföra så, för mig iaf.

Jag tror knappast dom tar ut Colan till ett VM lag när hon aldrig gått något stort innan. Dom tar ju ut ekipage, inte ryttare, så nä, inte en chans på 100 att colan komemr med i år, hon är inte klar för det

Han är placerad i 50% av sina starter i 160cm och i de övriga har han haft 4fel, 12fel och 5fel. Ingen större katastrof direkt tycker jag

Senast ändrad:

StarLina skrev:
Jag tror knappast dom tar ut Colan till ett VM lag när hon aldrig gått något stort innan. Dom tar ju ut ekipage, inte ryttare, så nä, inte en chans på 100 att colan komemr med i år, hon är inte klar för det

Det var ju synd, hon ser fin ut.
Hur länge har han haft henne?

*kl* Jag tror att VM laget blir ;

Roffe
Maria
Royne
Malin

Peter blir den som blir reserv

Hur det går:

Ja jag tror att Roffe och Royne går vidare till Semin men når inte finalen.

Jag tror Malin vägrar ut sig i första omgången och får 29 fel i andra så laget blir inget vidare.

Vinner gör

Jos Lansink
Beezie får silver
MMB får brons

4 kommer hmmm... får tänka lite Edwina Alexander med Pialotta

Så vad tror ni om det här :angel:

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka