Sv: VM-laget

tobbe91 skrev:
Såg att Malin/Flippan kom tvåa i en klass i tyskland idag, formen kanske har kommit tillbaka nu. Det framgick inte vilken höjd de va på klassen men hon slog många världsnamn på deras VM hästar som Meredith M Bearbaum/Shutterfly, Kutscher/Monetnder, Ehning/Kuchengirl. jättekul om formen e tillbaka, för i sina bästa stunder e ju Malin/Flippan ett toppekipage. Spännande o se hur det går resten av helgen!

Oj!
Det låter ju SUper!
Formen kanske har kommit tillbaka igen!

Hon har kanskke haft en dålig period.
Skönt om oturen har släppt.

Flippan gick en klass på SM och där var hon dubbelnolla och det var inga SM kval utan en 140cm hoppning.

"Mitt" lag har jag ju redan skrivit här :)

Roffe
Maria
Peder
Royne

reserv

Peter

Senast ändrad:

tobbe91 skrev:
Jag håller med, madick behöver få mer rutin och kommer va perfekt till EM nästa år men till VM e det bätttre att vi satsar på nån mer rutinerad som Peter/Peder/Malin.

Ni kanske har rätt!
Vi får la se!

Hoppas i alla fall att det går bra för våra härliga svenskar!

olgaklara skrev:
Flippan gick en klass på SM och där var hon dubbelnolla.

"Mitt" lag har jag ju redan skrivit här :)

Roffe
Maria
Peder
Royne

reserv

Peter

Okeej, mycket möjligt jag har fått fel för mig!:crazy:
Hoppas det!

Ditt lag verkar också bra, men jag vill se Peder mer innan VM!
Vet du hur det gick för honom på SM?

ja har också läst det ngn stans att killarna ska hoppa... Peder, Peter, Royne och Roffe !

mmm det stämmer. Nations Cup laget i Falsterbo är:

Roffe-Chianti la Silla
Peder-Magic Bengtsson
Peter-Cardento
Royne-Isaac

Ett bra lag tycker jag, Magic och Cardento måste visa form och Isaac måste få mer rutin. Roffe får väl starta sin tredje/fjärde häst chianti för att den ska få mer rutin inför framtida uppgifter antagligen....

På SM så red inte Peder Magic Bengtsson, han red istället den fina skimmeln Cadero och kom tia tror jag. Det senaste magic bengtsson gjorde va tävlingarna i Rotterdam för en vecka sen. Det gick jättebra med placeringar och felfria ritter i 1.50 klasser men tyvärr blev det 9 fel i Grand Prix...

Cadero var väl den som Lisen kom tvåa med i Strömsholms GP va? Den som är e: Cento? *orkar inte leta upp*

Mmm, det e den som lisen kom tvåa med och den e efter cento. Den ser väldigt fin ut och har nog mycket kapacitet, kanske en framtida mästerskaphäst...

jag tycker att dom ska tänka över att ta med Nicklas Jonsson och Amorina... dom var riktigt duktiga i skandinavium :)
och så klart roffe han måste ju med hehe och maria men sen står de mellan malin och peter? hum... peter tror jag :banana:

Det var deras första internationella tävling på den nivån (?), det är absolut förtidigt för dem att starta ett VM tycker jag.

Sweetdreams skrev:
jag tycker att dom ska tänka över att ta med Nicklas Jonsson och Amorina... dom var riktigt duktiga i skandinavium :)
och så klart roffe han måste ju med hehe och maria men sen står de mellan malin och peter? hum... peter tror jag :banana:

Det va imponerande att se Niklas o Amorina i Scandinavium men de va nån månad sen nu och dom har väl inte gått någon internationell tävling utomhus, där finns ALDELLES för lite rutin...

Glöm inte att Peder oxå e aktuell och att även om malin/flippan inte varit på topp så har deras resultat väl knappast varit sämre än Peters... Vi får se hur det går i tävlingarna framöver, speciellt falsterbo...

ne men nicklas har ju rutinen såg han i segersjö på fälltävlans dagarna han för känar en plats men men kanske kan hoppas till EM nästa år :banana:

Tycker inte han förtjänar en plats, hans hästar har inte visat sig vara kapabla för att kunna gå de klasserna idag i min mening.
Han red kvalet och Grand Prixn i GHS och red inte själva WC kvalet för att spara sin häst som ännu inte hade tillräckligt med rutin för att kunna gå en till sån stor klass på så kort tid, något liknande sa han.

Om du tänker på de andra VM aktuella ryttarna så har alla de tävlat mycket längre och i större klasser än vad han har.

Peder red Colan (H&M Colleen) på SM. Numera är det lisen som rider Cadero

Haha. Skoja om att Cadero är seg över hindrena :P. Första gången jag hoppade honom trodde jag aldrig han skulle klara hindrena men sen bara trycker han till. Han är sååå cool. Fast man har alltid träningsvärk i benen dagen efter man ridit honom ;)

StarLina skrev:
Haha. Skoja om att Cadero är seg över hindrena :P. Första gången jag hoppade honom trodde jag aldrig han skulle klara hindrena men sen bara trycker han till. Han är sååå cool. Fast man har alltid träningsvärk i benen dagen efter man ridit honom ;)

Har du världens bästa jobb eller?:bump: :D

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka