Sv: EM-laget

Ja och tack vare det så åker vi ur Superligan istället... Det är bara att vlja man kan inte få allt... tydligen...

är väl inte klart att vi åker ur superligan.. tävlingen är väl till helgen eller nå sånt.
andra länder kan ha på superligaplats och OS lag så nog ska sverige kunna ha de oxå.

Därför att laget som skickades till Dublin inte riktigt klarade uppgiften, då det bästa laget istället var på EM... Inte så mycket ont sagt om dom, men frågan är hur många hästar som gått superliga innan? Dessutom saknades uppenbarligen en 5:e ryttare vilket nästan samliga lag brukar ha med sig för att välja efter de inledande tävlingarna... Annars skulle väl aldrig Fredrik Gustavsson fått komma till start då han varken kom runt banan på onsdagen eller torsdagen... (Och nej, han kom helelr inte runt i laghoppningen) Peter Eriksson var ju den som blev blixtinkallad och jag skulle personligen säga att han klarade sig bäst. Sverige låg redan sist och eftersom vi kom sist... med dunder och brak... (BARA 14 fel efter näst sista lag :crazy:) så är det endast ett mirakel som kan hålla oss kvar i superligan... Det skiljer en hel del poäng nu...

Okej, då förstår jag.. Men vi har ju en del bra ryttare förutom dom som var med i EM.. Har ingen koll alls på superligan, men Fredrik Gustavsson? Vi har väl fler som är på elit-nivå? Okej om han var i bra form innan så..

Hm... Kanske kan bli en Malin med Flippan på superligan då ;) :banana:

Varför just Malin o Flippan?? Varför inte Malin o Espri (har för mig att det var de som var reserver på hemmaplan till EM, så det kanske är dags att lägga Flippan på hyllan snart)

Tror Espri har lite för liten erfarenhet, men visst hon gör bättre rundor än Flippan då denne har en dålig dag... ;) Har Flippan en bra dag, vilket jag tycker hon haft ett antal ggr i år så är hon bland dom bästa världen och då är hon självklar i laget tycker jag

För att Flippan är sveriges bästa hopphäst just nu? :p

När hon är på humör - Ja, men tycker tyvärr inte att hon är så självklar längre. Finns många som konkurrerar om titeln "sveriges bästa", och personligen håller jag inte den platsen åt Flippan längre

Tja, EN sak hände, sen är hon borträknad eftersom så många stör sig på Malin...

Sen att hon gjort en otrolig säsong utomhus verkar ingen bry sig om direkt.
Flippan är väl 16-17 nu och har visat sig på dåligt humör en gång under sånna tävlingar, vad jag vet.
Cardento stannade ju under OS, Pialotta stannade med Rolf-Göran i en världscupfinal, Classic H har stannat i Falsterbo, so what?
Flippan är och förblir en av världens mest kompletta och bästa hopphästar någonsin.

Flippan är borträknad från rätt mycket nu, eftersom hennes ägare inte vill att hon går de allra största klasserna längre.
Sen går hästen bra inomhus, inte ute när det är mycket vatten.

Tycker hon blivit lite knackig, och jag syftar inte bara på ett tillfälle. Att hon varit i den absoluta toppen håller jag definitivt med om, men hon kommer inte vara där för alltid (var tid har sina stjärnor, även om Flippan är en av sin tids största)

Jag tillhör inte dem som stör sig på Malin, umgicks en hel del med henne när hon red ponny (var hästskötare åt en tjej i hennes lag)

Blablablabla, JAG VET!

Men Barcelona och superligan är ju inte direkt ett mästerskap!
Och vatten under hinder har aldrig vart något direkt problem för Flippan, MEN aachen är aachen!
J-vla jag-vet-allt klubb.

Grinig!

Och sen så undrar jag ju vars den här kören:
Flippan-är-slut! försvann...
För att vara slut så tycker jag att hon har en j-vligt låg lägsta nivå.
Men men...

:rofl::rofl:

Ursäkta men jag är oxå ganska trött på alla "hata-Malin och Flippan e slut-kampanjer".

Har hon visat dåligt resultat på årets utomhustävlingar?
Så vitt jag vet har hon visat dåligt humör en gång förr... OS i Sydney och då var hon väl bara 8-9 år o rätt orutinerad :smirk:

Äsch... Ge henne chansen!

:D

Flippan är borträknad från rätt mycket nu, eftersom hennes ägare inte vill att hon går de allra största klasserna längre.
Sen går hästen bra inomhus, inte ute när det är mycket vatten.

Fast Flippan har ju gått VÄLDIGT bra ute i år, trots stora vatten. Att ägaren inte vill att hon skall starta är ju en annan sak och har ju knappast med hästens form att göra

Därför att laget som skickades till Dublin inte riktigt klarade uppgiften, då det bästa laget istället var på EM... Inte så mycket ont sagt om dom, men frågan är hur många hästar som gått superliga innan? Dessutom saknades uppenbarligen en 5:e ryttare vilket nästan samliga lag brukar ha med sig för att välja efter de inledande tävlingarna... Annars skulle väl aldrig Fredrik Gustavsson fått komma till start då han varken kom runt banan på onsdagen eller torsdagen... (Och nej, han kom helelr inte runt i laghoppningen) Peter Eriksson var ju den som blev blixtinkallad och jag skulle personligen säga att han klarade sig bäst. Sverige låg redan sist och eftersom vi kom sist... med dunder och brak... (BARA 14 fel efter näst sista lag :crazy:) så är det endast ett mirakel som kan hålla oss kvar i superligan... Det skiljer en hel del poäng nu...

Fredrik presterade ju bra på tidigare deltävlingar då slog han ju till ch med peter. Han strök sig ju sedan eftersom det visat sig att hästen stannat då den hade börgan till hovböld och han sandra häst är ju bara 8 år så.... jag tycker fredrik börgar bli bätter och bättre.

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka