Sv: EM-laget

de må hända att hon gör, och att hon sagt att hon inte ska gå fler mästerskap, men de jag mena va att hon knappast gått "små GPn" iår...

KL

Är det någon som vet när Maria meddelar vilka som kommer att rida? Nu borde hon ju ha bestämt sig.

När hon skrev i bloggen den 27e så skrev hon att nästa vecka måste hon bestämma sig.

okej, enligt dom var det alltså: Förutom Schultz ingår Helena Lundbäck, Rolf-Göran Bengtsson och Royne Zetterman i EM-truppen. Och Lickhammer rider kringklasser. Intressant!
Får se om maria uttalar sig nåt.

Okej, då får vi se om det är samma!

Från ridsport
Hopplaget till EM är ”klart”

Det blir Lotta Schultz med Calibra II som kompletterar Helena Lundbäck/Madick, Rolf-Göran Bengtsson/Ninja La Silla och Royne Zetterman/Isaac till EM i hoppning. Uppgiften kommer från Lotta Schultz som intervjuats i Upsala Nya Tidning efter sina fina ritter i helgens superligameeting i Hickstead, där Lotta lyckades bättre är Erika Lickhammer som också var aktuell för laget.

Enligt Lotta åker även Erika med till EM i Mannheim för att rida kringklasser med Irco Mac och som lagreserv om något händer med övriga före start.

- Jag vill inte kommentera uppgifterna. Vi kommer att offentliggöra laget i morgon, säger förbundskapten Maria Gretzer till Ridsport.

Nu har Tyskland avslöjat sitt lag, ingen är väl förvånad? :p

Ludger Beerbaum - Goldfever
Marcus Ehning - Noltes Kütchengirl
Christian Ahlmann - Cöster
Meredith Michaels Beerbaum - Shutterfly
Reserver är den nyblivne tyske mästaren René Tebbel med prinsessan Hayas Team Harmony Coup de Couer och Heinrich Hermann Engemann med Aboyer W.

Tror ni det är Goffes sista mästerskap eller går han OS nästa år?

Hoppsan!
Ser ut som om den andra kan stanna hemma iår...
Hmm- varför inte Marco Kutcher... Är inte han regerande Europmästare eller jag har missat nåt....

Han är mkt duktig men det är nog inte hans år i år. Undrar om Montender inte har varit skadad, även om den är tillbaka nu. Den där Cash verkar ju gå bättre inomhus av ngn anledning. Lite för stiff konkurrans i Tskland för att kunna komma med under sina mellanår.

Ja, man kan ju undra! Det var det jag tänkte på när jag såg att de nominerat ryttarna, Ahlmann, MMB, Kutcher och Beerbaum (glömde Ehning! :D) så jag vart lite chockad när jag såg att han inte var med.
Kanske har något med Montender? Han är tydligen väldigt hingstig när han ligger i avel så det har väl suttit kvar lite även fast att de kanske tog honom därifrån för någon månad sen för att satsa på EM, men det är ju jättekonstigt att han inte ens är med som reserv! :confused:

(till sorbe-->)Och varför är inte Hassmann med? :mad: ;)

Har vi några svenskar som ö.h.t är i en riktigt bra form?
I övrigt håller jag med de flesta här om laguppställningen.. RGB och Lotta är självklara i mitt tycke. Helena Lundbäck har jag ingen koll på alls nu och Royne på Isaac, pja helt ok.

Men om något år så har ju Currescutt hunnit bli lagom gammal för de större mästerskapen, så vi får hålla tummarna för honom :D

För att han suger! :eek: :p :rofl:

Känns som vi tappat en hel del, hatar mellanår!

Var det Curre som hoppade rakt in i hinderboden när jag var och hälsade på? :rofl:

:eek: Skriv det en gång till och du är döööd. :devil:

Curre? Scutten kallas han faktiskt :p Det kan det säkert ha varit.. han är lite knasig. Men han var fin i Falsterbo! :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka