Sv: EM-laget

Jag anser att Rolf-Göran Bengtsson, Helena Lundbäck, Royne Zetterman och faktiskt Peter Eriksson skulle vara intressanta att se i EM.

Måste faktist slänga in här ;

Junior laget tog Guld idag om inte alla redan visste det :p

Måste faktist slänga in här ;

Junior laget tog Guld idag om inte alla redan visste det :p

Yeeees! Och Sverige har ingen tillväxt? :angel: :D

De tre självklara till laget tycker jag är, precis som många andra, Roffe, Royne och Lundbäck. Sen hoppas jag faktiskt på Peter Eriksson, precis som någon annan tidigare i tråden. Malin och Flippan verkar vara i toppform, de kanske kan få vara femte ekipage.

Jag säger också som du, fast jag vill inte att Malin ska vara med öht, inte ens stå som reserv, inte med Flippan iaf. Hon har bevisat att hon inte räcker i mästerskap. Hon går galant på mindre tävlingar, men det tar helt enkelt stopp i mästerskapen. Om vi skulle skicka iväg dem igen så skulle vi få skämmas, de andra nationerna skulle håna oss.

Men de ska få vara på plats ju, men de får inte vara med! :devil: Lixom grejen att få stå utanför på riktigt. Det blir ju inte samma sak när de får stå över hemma, det känns som om det ska svida lite extra att stå där nere och sen inte få rida. Det kan nog vara en nyttig rutin att få. :angel:

Annars är väl Schultz den som står näst på tur tycker jag.

KL

Det verkar som att det är fler än jag som tror/hoppas på Peter. Jag har inte exakt koll på Jaguars resultat med föregående ryttare men det borde väl gå att jämföra med Calibras och Mackans?! Peter är ju dessutom den mest rutinerade ryttaren i det gänget. Har inte Malin gjort klart att Flippan inte kommer att gå ett till mästerskap? Det skulle ju i så fall vara Espri som det handlar om och då borde Jaguar väl komma före vad gäller erfarenhet och resultat?

Än så länge så ser det ju väldigt bra ut för Jaguar, 2a plats i 1.45 hoppningen och därmed bästa svensk!( Calibra 3a och Mackan 6a)

Även Fredrik Gustavsson med Serenata La Silla var placerad, de blev 8:a. Skitkul att samtliga lagryttare var placerade i "förklassen". Får hoppas det håller i sig hela helgen!

Måste ju skriva att Malin brukar faktiskt själv vlija stå över vissa tävlingar. Hon åker dit Flippan gick bra sist. Annars står hon gärna över. Kommer inte riktigt ihåg vad det var men jag tror det var någon nationshoppning som Maria hade tagit ut henne till, dock vet jag inte med vilken häst, men malin hade då observerat en annan ryttare under en tävling och sedan ringt till Maria och sagt att "ta ut henne istället för mig i laget, hon är i toppform"!
:bow: tycker jag är bra gjort.
visst är hon inte på topp men hon kan ju stå för att det finns andra som är starkare än henne i dagsläget.

Jag såg att han också var placerad men tyckte inte riktigt att det var aktuellt för denna tråden eftersom Serenata knappast kan vara EM aktuell. Har ni förresten sett att Erika går ut först, Lotta därefter och Peter sist i dagens omgång av super league..

*KL*

Jag kan se Sport Expressen!!!

Vad tycker ni andra som sett sändningen?

Erica hade ju uppenbarligen gjort en fenomenal första runda! Men sedan blev det ju sämre i andra rundan... Då var ju Lotta mer stabil! Efter detta lutar jag åt att Lotta blir ordinarie i EM-laget!

(Men de ska visst rida Grand Prix på söndag båda två innan det avgörs.)

Verkar som att hinderna var för svåra för Jaguar idag. Blir med största sannolikhet inget EM för honom, men det kommer fler mästerskap där jag är övertygad om att han kommer att ha en plats!
Nu får jag väl börja hoppas på Erika som faktiskt rider på hästen som min kompis skötte för typ 100 år sedan när den stod hos Linda..
Så Lycka till Erika!

tar stopp för Flippan i mästerskap och har bara gått mindre tävlingar ?? *hm* Flippan va väl iaf 10a i WC finalen (även om de är inomhus) och vart plac. i global championships tour eller va tusan de heter samt ett antal andra stora GPn! Men håller med, ska nog inte gå EM för TÄNK OM ngt händer, då blir maria och malin nog halshuggna av pressen!

Själv tkr jag att Erika kanske har vart jämnare än Lotta, även om Lotta hade ett bra meeting nu när det verkligen gällde... Aachen va väl ingen superhit! men å andra sidan kanske Erikas andra GP plac. har vart på ett snäpp lättare tävlingar än de Lotta ofta gjort så jag vet inte, själv hoppas jag lite på Erika för det är nog mackans sista chans och jag tyckte han såg ut att hoppa fenomenalt fint i sista rundan även om de vart tre ner, han såg helt enkelt lite för försiktig ut och backa av för mkt ?? men de som gick bra såg ju riktigt fint ut och första rundan måste ju ha vart toppen om de endast va 1 tidsfel...

men Peter är nog def. inte aktuell längre, hon komenterade väl redan inan Hickstead att han inte va de men Peter själv tkte de?

Malin har själv sagt att Flippan inte pallar ett mästerskap till.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka