Sv: EM-laget

SÅ var det ja! Men varför tror du inte att de orkar ett helt EM? EM är inte lika stort som VM, OS eller WC, och Stålis har ju hoppat en massa superligor ju...

Men dom har väl inte haft så bra resultat i superligan i år? har dom inte haft ganska många fel? Men de har ju i för sig dom andra oxå så jag kan ha fel...

Senast ändrad av en moderator:

har inte malin sagt att hon kan tänka sig ställa upp om flippan är i jättebra form? Men det kanske ändå är en för stor chansning att ta me henne... hon har ju intre ens gått en superliga i år...

om helena persson ska vara aktuell så måste hon ut och testas internationellt snabbt. det är 2 superliga meeting kvar innan EM så det gäller att hon e med i ett av dom lagen i så fall.

även om både HP o lickhammer visar fin form så blir det nog till slut Lotta Schultz, det känns som att hon e det säkraste valet

* delvis KL

Håller med, Mackan är för gammal för ett EM, hur super han än hoppar just nu.

Tror:

Roffe, Royne och Helena L självklara. Sen tror jag att Lotta Schultz får fjärdeplatsen om inte Helena Persson tar sig ut internationellt med bra resultat den närmsta månaden. Och Svante och Nostradamus gjorde väl EM:et i San Patrignano, eller är mitt minne helt ute o cyklar? Om det fint sitter kvar i huvudet så kan han också ligga som fjärde-femte ryttare.

Men är verkligen Helena L självklar med tanke på de problem hon har på vattengravar???

Ja det tror jag definitvt. Döm inte allt efter Rotterdam, som sagt, alla har sina dippar. Gissar på att de tränar på det för fullt, Maria känner till knepen.

Laget till Super League i Aachen har tagits ut. Det blir Helena L, Roffe, Royne och Lotta S som får rida. Gretzer har tidigare sagt att Aachen är EM genrep så de blir antagligen dom fyra som får rida EM.

Espri skulle ju kunna vara aktuell om de inte vore för att hon gjorde sin första 5*iga igår...

Hon vann ju eller var placerad i nån klass i Tyskland, med Espri tidigare i år också...

Nostradamus känns mer som en speedhäst än en mästerskapshäst, men jag vet inte, Han är ju ganska tuff... :D

Jag tror absolut att Flippan kan hoppa ett EM, hon gick ju Världscup finalen i vintras med bra rundor, men många har svårt att glömma vad som hände i aachen...

Det var ju skönt att höra att de hade fel om honom. Isaac är en mkt trevlig pålle att titta på och jag gillar Royne också så jag är nöjd :D

Jag blir typ trött av att kolla på dem! :rofl:
Han har ju sån stor galopp så att det ser ut som att det typ går i slowmotion och Royne sitter typ och gungar.
Man sitter typ och hjälper till med att driva! :rofl:

*Knapplån*......Appropå hur dåligt det går för de svenska ryttarna just nu, i lag insatserna inte minst, så kanske man skulle titta lite på laglednigen. Kanske Maria skulle bytas ut?....

Jag håller inte riktigt med där. Det är inte Maria som rider och det är inte hon, i första hand, som tränar ekipagen.
Sen vet jag inte om det finns bättre lagkaptener, fullt möjligt, men jag tror inte att det är en bra grej att göra inför EM.

Har hört att Nostradamus inte är fräsch,
vet inte om det stämmer men har hört det iaf. Så om det stämmer så får vi räkna bort honom
lite synd för visst hade det varit kul med en speed-häst

Nostradamus hade väl ngt i ett ben som yttrade sig i hoven och han skulle operaras för det vad jag förstod. Har väldigt svårt att tänka mig att han kan vara aktuell nu. Däremot ska det bli mkt spännande att se Jaguar i Hickstead till helgen!

Nostradamus hade väl ngt i ett ben som yttrade sig i hoven och han skulle operaras för det vad jag förstod. Har väldigt svårt att tänka mig att han kan vara aktuell nu. Däremot ska det bli mkt spännande att se Jaguar i Hickstead till helgen!

Visas det?? På TV eller du skall dit??

Jag är jätteintresserad av hur det går för honom där :D

Jag var visst lite otydlig, jag ska inte se det live men håller lite kontakt med Peter för att höra hur det känns och kanske få lite inside information ;)

Än så länge så ser det ju väldigt bra ut för Jaguar, 2a plats i 1.45 hoppningen och därmed bästa svensk!( Calibra 3a och Mackan 6a)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka