Sv: VM-laget

Har verkligen Malin SÄMRE resultat än Peter/Peder/Royne. Att hon inte håller topp-form är ju klart men så länge hennes resultat är jämngoda m de andra vinner hon ju på rutinen.:smirk:

ja med tanke på att flippan helt plötsligt stoppar o dom andra"bara" river så ser jag hellre peder/peter/royne i laget istället för malin.

funderar även på Linda Heed.

tycker som du.. bättre med 4 fel för ett tidsfel en typ 20 fel för ett stopp...

Jag håller med om att vägringar e värre än rivningar. Men i rotterdam nu så hade flippan inte problem me vattengravar, hon kanske bara va lite ringrostig i början av säsongen...

nej, det hade hon ju inte.. men hon har ju en liten tendens att vara lite "istadig" i kombinasioner också...

Vi får se hur det blir, det e ju nästan 2 månader kvar tills VM och Gretzer har sagt att ingen e helt klar för laget tills anmälningstiden går ut den 22 agusti, så mycket kan hända och Malin/Peter/Peder har fler tävlingar då dom kan visa form innan VM.

Lyckas malin och hennes team matcha flippan rätt så e det ju ett toppekipage, jag undrar bara om det e ett riktigt mästerskapsekipage som Peder/Magic Bengtsson, det va ju ett tag sen dom gjorde ett riktigt bra mästerskap. i för sig va ju flippan sjuk i EM förra året, men det gick ju inte superbra på OS heller. Senast det gick riktigt bra på ett mästerskap va ju på EM för 3 år sen å då vann dom ju nästan, så kapaciten har ju funnits, frågan e om den finns kvar...

den sista "uttagnings" tävlingen är falsterbo. det ska bli spännande att se vad som händer. hoppas hoppas på peter! =) han själv säger att carre hoppar jätte bra men att han själv har känt mycket press på sig spec. nu under helgen och så hade han visst klantat sig lite, typ tagit en halvhalt för mkt eller nåt. men nu måste han skärpa sig till fbo. mitt lag består av peter, maria och roffe och sen kan jag inte bestämma mig för om jag vill ha malin eller peder i laget men om man ser till resultaten så blir det väl peder.. och det gör malin till reserv.

Malin/ Flippan har väl haft oturen o vara väldigt jämna i mästerskapen, inga stordåd men heller inga katastrofer, som sagt så är dom ofta bäst när det gäller i alla fall. Tycker det är bättre m en sån ryttare än en som pga t.ex. orutin river "halva" banan. Tycker t.ex inte Isaac har sååå stor rutin och ett par andra har aldrig ridit mästerskap. Tyvärr kan Peter/Cardento "slarva" lite mkt ibland även om det givetvis vore ett självklart fantastiskt slut på deras karriär ihop. Roffe-Maria självklara även om Spender strula lite ifjol på EM (orutin el sjukdom?)

Men HM har faktiskt redan dragit sig ur sponsoravtalet med Falsterbo inför årets tävlingar. Det blir istället Swedbank som går in och sponsrar t ex Derbyt.

Jag tycker inte att malin har varit särskilt jämn i mästerskap. I EM 2003 kom hon ju femma, bara en rivning från guldet, sen så gick hon inte ens till final i OS. EM e inte så mycket att säga om eftersom flippan va sjuk. Men peder har ju i så fall varit jämmnare, han har ju vart i final i dom 2 senaste mästerskapen.

Det blir i alla fall intessant o se hur de blir, ser verklligen fram emot falsterbo för att se hur det går för våra vm ekipage där....

Jag såg oxå att hm inte sponsrar falsterbo längre, vilket e lite synd, dom ger ju bra publicitet...

Såg att Malin/Flippan kom tvåa i en klass i tyskland idag, formen kanske har kommit tillbaka nu. Det framgick inte vilken höjd de va på klassen men hon slog många världsnamn på deras VM hästar som Meredith M Bearbaum/Shutterfly, Kutscher/Monetnder, Ehning/Kuchengirl. jättekul om formen e tillbaka, för i sina bästa stunder e ju Malin/Flippan ett toppekipage. Spännande o se hur det går resten av helgen!

PÄMMI skrev:
På travsidan tippas det för fullt inför kommande storlopp, vad sägs om att diskuttera inför stundande VM;) ? Detta är ju Hopp-forumet så vi kan väl hålla oss till det området. Formen på "Flippan"? Rutinen på Isaac? Ska Peter få rida sitt 4:e VM på raken?
Mitt VM-lag: Malin-Flippan, Peter-Cardento, Roffe-Ninja?,Maria-Spender:bump:

Absolut en bra idee!

Flippans form är definitivt INTE på topp.
Malin fick avbryta SM pga. av att Flippan inte hoppar vattengravar längre. Om inte detta blir säkert tycker jag inte att hon ska få rida VM när det finns andra som kan knipa platsen och prestera bättre!

Mitt VM-lag:
Maria Gretzer - Spender S (Självklar)
Rolf-Göran Bengtsson - Mac Kinley/Ninja? (Självklar)
Royne Zetterman - Isaac (Har presterat bra och visat god form)
Helena Lundbäck - Madick (Har gått i full fart framåt och visat att hon har ännu en kanonhäst)

Reserver/Alternativ:
Peter Ericsson - VDL Cardento (Självklar reserv/alternativ)
Peder Fredricsson - Magic Bengtsson (Självklar Reserv/alternativ)
Malin Baryard - Butterfly Flipp (Vattengravar...)

Komentera gärna!
Hoppas verkligen Maria och Henk Lyckas ta ut de rätta ryttarna med formen på topp!
Hade varit jättekul om det svenska hopplandslaget fick visa vad de verkligen går för!

Lycka till SVERIGE säger jag!:banana:

Senast ändrad av en moderator:

Petronella_carlsson_ skrev:
Absolut en bra idee!

Flippans form är definitivt INTE på topp.
Malin fick avbryta SM pga. av att Flippan inte hoppar vattengravar längre. Om inte detta blir säkert tycker jag inte att hon ska få rida VM när det finns andra som kan knipa platsen och prestera bättre!

Mitt VM-lag:
Maria Gretzer - Spender S (Självklar)
Rolf-Göran Bengtsson - Mac Kinley/Ninja? (Självklar)
Royne Zetterman - Isaac
Helena Lundbäck - Madick

Reserver/Alternativ:
Peter Ericsson - VDL Cardento (Självklar reserv/alternativ)
Peder Fredricsson - Magic Bengtsson (Självklar Reserv/alternativ)
Malin Baryard - Butterfly Flipp

Komentera gärna!
Hoppas verkligen Maria och Henk Lyckas ta ut de rätta ryttarna med formen på topp!
Hade varit jättekul om det svenska hopplandslaget fick visa vad de verkligen går för!

Lycka till SVERIGE säger jag!:banana:

Nyfiken på hru hon fick avbryta SM då hon inte ens red i de klasserna med Flippan???

Och nä jag tycker inte att Helena skall vara före Peder :D eller Peter. Den är ung och är orutinerad och kommer bli en jättebra häst i framtiden.

olgaklara skrev:
Nyfiken på hru hon fick avbryta SM då hon inte ens red i de klasserna med Flippan???

Och nä jag tycker inte att Helena skall vara före Peder :D eller Peter. Den är ung och är orutinerad och kommer bli en jättebra häst i framtiden.

Hon startade SM-kvalen Med Flippan!
Jag läste detta i Ridsport.
Kanske har sett fel, men är ganska säker:confused:

Håller med om att den kommer bli nästan oslagbar i framtiden och att den är orutinerad.
Tycker däremot att hon presterade riktigt bra på SM och visade väldigt god form, Peder har man inte sett mycket av i år, och därför är jag osäker på hans form.
Peter känns osäker, har en speciell känsla bara... :crazy:

Får se ditt VM-lag då?

olgaklara skrev:

Jag håller med, madick behöver få mer rutin och kommer va perfekt till EM nästa år men till VM e det bätttre att vi satsar på nån mer rutinerad som Peter/Peder/Malin.

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka