Sv: VM-laget

Nån som är insatt o vet nåt om att det skulle "stå mellan Malin och Helena L" till VM, och att Pelle Baryard skulle ha försökt muta ngn för att Malin ska få rida där? Kan säga att det kommer fr ngn som är bekant m Lundbäcks och det verkar mest som ren avundsjuka, el vet ngn nåt?

Silverkatten skrev:
Äsch jag tycker nästan alltid att sverige är ganska ojämna inför mästerskap.. Men de är ju faktiskt nästan bäst när det gäller! Syftar på både senaste VM och OS.. Dock inte EM som var en skam..synd.

Men för vilka länder var INTE förra EM en skam. Irland och Norge hade i alla fall vett att skämmas i förväg...

Tror inte att Malins pappa har något att komma med när det gäller mutor.. Däremot har hon en jäkligt stark sponsor bakom ryggen som har ganska mkt inflytande...:angel: Kan inte säga att man vet något men vissa saker anar man bara....

Lundbäck har ju själv sagt att hon nu satsar mot EM nästa år i stället.

Jag e nu ganska säker på vilka svesnkar som får åka till VM, jag tror att det blir samma som får åka till superligan i Rotterdam i helgen, dvs Baryard, Gretzer, Fredricsson, Zetterman och Bengtsson. Vem som får ta reservplatsen vet jag inte riktigt men tittar man på resultaten den senaste tiden bör det nästan bli Malin, men de vågar säkert inte peta henne...

Svarade inte på frågan Malin vs Helena. Menade bara på att det inte riktigt handlar om Malins pappa om det nu nödvändigtvis ska handla om mutor.. Och nej tror inte heller de vågar peta henne. Undrar varför:angel:

Rutinen hos häst o ryttare! Malin/Flippan har ju mer rutin än Helena/Madick,Conan. Malins goda resultat har väl inte direkt uteblivit även om det känns som lite sämre än vanligt.:D

tobbe91 skrev:
Jag e nu ganska säker på vilka svesnkar som får åka till VM, jag tror att det blir samma som får åka till superligan i Rotterdam i helgen, dvs Baryard, Gretzer, Fredricsson, Zetterman och Bengtsson. Vem som får ta reservplatsen vet jag inte riktigt men tittar man på resultaten den senaste tiden bör det nästan bli Malin, men de vågar säkert inte peta henne...

Exakt vad jag tror ;). Tyvärr så blir nog Peder reserv :( :( *snyft* Jag ska berätta för Bengan att han måste hoppa SUUPER nu och muta honom med massa morötter :idea:

Men snälla... Jag pratar ju inte om Malin vs Helena! Kan du inte läsa inläggen lite bättre...*suck*

Malin har rutin men en gammal å trött häst, de har helt enkelt inte hittat formen igen sedan uppehållet, bara att inse..

"Sucka" på du! Jag tog Helena som ex där o fortsättningen på svaret var om Malin i allmänhet och som svar på din "undra varför". Du kanske väntade nåt annat svar än att de som bestämmer faktiskt tycker att hon har så pass m rutin o förmågan "bäst när det gäller":cool: Tror inte det ska handla om mutor för att få m en av världens bästa kvinnor i ett Vm-lag. Visst kan HM ligga på men jag hoppas uttagningskommitten inte låter sig påverkas:D

*kl*
hur kan man ens tänka på Malin och Flippan när man sett hur det gick på SM?!

ja visst ja, men vilken tävling var det då när hon vägrade på vattnet och kombinationen?

hm okej.. tack tack

Fö så tycker inte jag att det finns bättre och stadigare ryttare än malin, men hon får gärna bevisa mig fel!

Tycker det ska handla om rutinerade ryttare och formstarka hästar.. Malin är rutinerad men flippan är ur form..

btw:
Har ändrat mig nu ang mitt lagtips.. Byter ut Peter mot zetterman i stället..

Alltså
Gretzer
Zetterman
Fredricsson
Bengtsson

Sen kan ju Svante med Nostradamus vara med i leken.. Skulle vara kul att se dem i en laghoppning i mästerskap. De är otroligt jämna!

Flippan vägrade ju som de sa på EM, men då var hon ju inte frisk. Men sen så stannade hon ju ut sig i första SSL i La Baule.

Jag tror att de som kommer ingå i laget är:
Malin Baryard - Butterfly Flip
Maria Gretzer - Spender S
Rolf-Göran Bengtsson - Mac Kinley
Peter Eriksson - Cardento

Men sen tycker jag att Helena Lundbäck borde vara med eftersom Madick hoppar så otroligt bra. Förresten gjorde inte Flippan så bra ifrån sig på SM:et i år. Det känns lite trist faktiskt. Hon borde vara i bra form nu tycker man!
Och det är ju tur att Spender är så himla bra häst, Maria är ju överlycklig över att få rida honom, kul kul!!

Reserver: Royne Zetterman - Isaac, Peder Fredriksson - Magic Bengtsson.

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka