Sv: VM-laget

Om du var på plats och såg så jag kan jag inte säga attd u inte sett.
jag säger bara de jag har hört :D

Jag börjar tvivla på Peter Erikssons och Cardentos VM form. Även om han kom tvåa igår så hade han 12 fel i en GP hoppning idag, det e absolut inte godkänt för ett eventuellt VM ekipage, i för sej så har Peder och Bengan också visat ojämn form. Det kanske blir Royne som får ta deras plats med hans underbara Isaac.

Nu har Tyskland presenterat sitt VM-lag!

Christian Ahlmann - Cöster
Ludger Beerbaum - L´Espoir
Marcus Ehning - Noltes Küchengirl och Gitania
Marco Kutscher - Montender och
Meredith Michaels-Beerbaum - Shutterfly.

Huga:bow: Hur många nollor kommer dom få då? Känns inte som Ludger kommer vara den som slåss om medaljer i år dock. Formen?

Står inget om det, tippar på att hon INTE är reserv.

Cöster är väl rätt bra?, L´Espoir har jag sett en gång tror jag, då var det plock-i-pinn med alla hinder.
Noltes Küchengirl och Gitania verkar gå bra båda två, Gitania vet vi har kapacitet iaf.
Montender har inte visat sig vara så bra denna delen av året, men det är ju några månader kvar.
Shutterfly behöver man nog inte ens nämna?

Tippar på att någon Ludger, Ahlmann och Kutcher är reserv.

Venezuelas skrev:
i OS så hade peter och cardento gjort en bättre eller lika bra finalrunda / rundor.

I EM förra året var han ju bäst för att de andra hästarna blev sjuka..

Och det stämmer inte :angel: Helt i enlighet med mkt säkra källor. Ingen av hästarna visade ngt på proverna.

Peder gjorde en bragd när han kom 4a på OS, jag menar hur många har gjort bättre resultat i OS i modern tid ???? (förutom Roffe som delade)

Asså, vad hade han haft om man räknat alla felen? :smirk:

0 + 12 + 4 + 8 + 4 = 28

Roffe: 4 + 0 + 0 + 8 + 4 = 16

En viss skillnad!
+ att jag inte tycker att bengt håller den kvalité som de andra som deltagit i lagen..

Nu var han med till FINAL och där är antalet baserat % på hur många som startar. Han hoppade finalen på sina EGNA resultat och var faktiskt bland de bästa på hela OS!

Så du menar på fullt allvar att peders prestation skall föringas??

Dessutom så räknas inte lagklasserna in i det individuella! Man måste ju följa det som gäller för kvalen!

Hur kommer det sig att han var bäst i EM då?? Och att de andra skulle vara sjuka stämmer ej eftersom proverna inte visade på ngt alls

Att säga att hästen inte håller kvalite som de andra är bara extremt löjligt och okunnigt

Ja, men det var ju för att de räknade bort alla felen till 0 i OS...

Jepp.

Tyvärr så gör dem inte de, men de gjorde dom på EM...........

Ja, men att vara bäst på EM med den placeringen...?

Säg en stor tävling som Bengt vunnit.. :smirk:

Hästen är ung och Peder rätt så ny i gemet. Tycker det fortfarande är lite okunniga uttalande faktiskt.

ALLA går ner på 0 = lika för alla det betyder att alla har chansen och trots det så tog Peder en 4e placering.

Du får skriva vad du vill men att föringa det är bara löjligt.

Och i lagsammanhang är det inte fråga om att vinna stora tävlingar utan att vara jämn.

och vaför racka ner på hans placering på EM han var trots allt bäst av svenskarna där.

Du har nämt de.

Men vilken stor tävling har han nu vunnit?

Senast Peder och Magic Bengtsson vann var en 1.50 hoppning i göteborg för bara nån månad sen.

I jämförelse med övriga aktuella VM ekipage så e det ganska bra:

Malin och Flippan har inte vunnit nåt sen en 1.50 hoppning i London i december

Gretzer o Spender har inte vunnit sen de va i Globen

Peter och Cardento har inte vunnit nåt på över 1 år, samma gäller för Zetterman med Isaac och Svante med Nostradamus.

Den ände VM aktuelle som vunnit en internationell tävling efter Peders seger i Scandinavium e vår världstjärna ROFFE som vann i Kuala Lumpur.

Peder och Magic har dessutom haft 2 felfria rundor i superligan den här säsongen, det e bättre en Gretzer, Bengtsson och Baryard. Så innan du säger att han inte har vunnit nåt stort, så tänk på att han just nu e en av våra formstarkaste ryttare även om hans resultat har varit lite ojämna. Han har visat förr att han vet hur man prickar in formtoppen, och vad man än tycker om honom och Magic så kan man inte säga att hans 4:de plats i OS e nåt annat en helt fantastiskt.

Jag har aldrig påstått att han inte vunnit nåt stort, men en 150 är ju bara 10cm lägre än huvudklasserna på mästerskapen, men men..

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar