Sv: VM-laget

i OS så hade peter och cardento gjort en bättre eller lika bra finalrunda / rundor.

I EM förra året var han ju bäst för att de andra hästarna blev sjuka..

*kl*

Jag tror att Peder stärkte sina aktier i Luzern så nu börjar Maria och Henk få angenäma problem. :)

Jag tror:

Rolf-Göran
Maria
Royne
Malin (på gamla meriter :smirk: ) Hade gärna sett någon annan på den här platsen, Peter Eriksson t.ex.

*kl*

Vill ha med:
R-G: kvittar vilken häst.
Maria: Spender S
Peter: Cardento

Och sen vet jag inte.
Linda Heed har bra hästar, Malin och Flippan har inte visat VM klass på LÄNGE.
Peder har man inte hört något av.

*kl*

Läste att Spender S är typ 9:a, bästa avelshingst på världsrankingen just nu.
Asså, den där listan om bästa hingstar så ligger han på en nioende plats.
Så jag tycker det är självklart att han ska med!

Hittade den här listan på svenska ridsportförbundets hemsda, om VM aktuella ryttare:

Aktuella ryttare, landslag 2006 spetsgrupp
Malin Baryard-Johnsson, Norrköping
Rolf-Göran Bengtsson, Tyskland
Peter Eriksson, Flyinge
Peder Fredricson, Vitaby
Maria Gretzer, Tygelsjö
Linda Heed, Västerljung
Svante Johansson, Varberg
Lina Sjögren, Bjärnum
Royne Zetterman, Linderöd

Ja e lite förvånad att LIna Sjögren e aktuell, hon har väl inte ridit så många stora tävlingar?

Evertno blev ju skadad innan tävlingen som var nu för nån helg sen..

På den listan tycker jag alla kan rida, utom Svante Johansson och
Lina Sjögren. Svantes häst tror jag inte räcker till för en sån stor uppgift, ja, han är bra och har gjort bra tävlingar, men jag tror inte riktigt på honom. Lina tror jag är för oruttinerad för sånna sammanhang.

Instämmer:bow: Nostradamus har dock överraskat förr. Min uttagn är dock klar (såvida inte Flippan hittar på nåt igen). Malin-Peter-RGB och Maria

Asså, Nostradamus har viljan, myntas vilja, och bättre teknik.. :D
Men jag tror som du att han är lite liten..

Men jag tycker Myntha hade mer vilja än vad Nostradamus har, hon såg ut att kämpa mer.

Det hade ju tydligen Myntha också, eftersom hon klarat sig så bra i de sammanhangen.

En ryttare är iallafall helt klar. Rolf-Göran Bengtsson - numera 3:a på världsrankingen!!! :bow:

Det e grymt bra att han e trea på världsrankingen, det e bara två ryttare i HELA världen som e bättre än honom!

Jag såg förresten att Peter Eriksson kom tvåa i en internationell 1.50 hoppning i holland idag, det stärkte säkert hans VM chanser.

Roffe:bow: Hur mkt uppmärksamhet får han i idrottssverige? Tänk om han var tennis el golfspelare!

Jag VILL att laget ska vara såhär; Roffe, Malin, Royne ch (såklart) Peder (okej, är kanske lite partisk där, men Bengan är på full språng framåt nu :D )

Hur det blir är en annan femma. Men jag HOPPAS att det blir så

Men vem av dom var bäst då? Det brukar vara den bästa som går till final. Hade Peter nu gjort bättre ifrån sig hade han väl varit i final?

Så Bengan var frisk på EM? Alla var ju "sjuka.

Alla de svenska hästarna, utom spender och bengt var sjuka..

Det är inte helt sant, en av hästarna var rejält halt, såg det själv, men de valde att säga att den var sjuk som de andra...?

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka