Sv: VM-laget

Roffe *klapp klapp klapp* hehe såg ninja i senaste super ligan och var urfin jö, annars kan säkert mckinley sparkas igång även om han är urtråkig när han sätter den sidan till men litar på roffe helt klart, hans häst(vilken det än blir) kommer göra mycket bra ifrån sig i VM, är jag helt säker på!

och maria tror jag på. hon är grym och spender är fantastisk!

peter är alltid bra att ha och är alltid bra när det gäller.

malin och flippan...hmm är dom i form så varför inte,

men hejjar ju på svante såklart!!!!!!:bump: :bump: :bump:
och vänta bara, nästa år då är Lady klar för EM var så säker hehe frågar ni henne är hon klar för VM redan i år;)

hmm seriöst tror jag roffe, maria, peter och säkert malin flippan såg ju bra ut i helgen som var och är ett tag kvar. isac såg ju fin ut också och dom gjorde ett kanonjobb så dom är säkert med i planerna.

en liten (jag säger bara... tyskland oj oj oj dom skulle ju behöva 3 lag i superligan för att de andra ska ha en chans hehe
riktigt fin var ju ehnings nyaste superstjärna också, han kan ju aldrig ha en ful häst heller :love: )

*kl*

Helst ser jag Svante & Nostradamus.. De är jämna.

Peder ska inte med...

Om Malin gör bra rundor några tävlingar, så självklart.

Peter och Cardento kan..

Rolf-Göran kan ingen hindra.

Maria & Spender är klara i mina ögon.

Angående Madick så satsar inte Helena på VM i år.
Madick har en 3:e plats i en av sina World Cup starter...

Här är min tippning:

Rolf Göran Bengtsson- Mc Kinley (Ninja är ännu så ung, bättre med mer rutinerade Mc Kinley)

Peter Eriksson- Cardento (Har sparat Cardento till VM och tränat med VM som mål)

Royne Zetterman- Isaac (Tycker själv att hästen är väl ung men Royne red nog in sig i VM laget när han gick felfritt i Aachen)

Malin Baryard- Butterfly Flip (Filippan verkade ur form ett tag men nu ser formen ut att vara på väg tillbaka)

Reserv: Maria Gretzer- Spender S (Borde vara med i laget pga rutinen, dock kommer går nog Royne före)

Finns många hästar som startar WC hoppningar vid 8 års ålder, så jag tycker inte det är konstigt. Har de ridits rätt från början så går det nog utmärkt!

Jag har sett Madick flera gånger, dock minns jag ingen när jag sett henne live egentligen :o
Men hon gjorde ju en fin runda i sin första WC hoppning då hon kom trea, så går går det ju alltid. Men det är frågan om hästen pallar så mycket?

Jag skulle vilja se R-G Bengtsson, Maria Gretzer och Royne Zetterman i svenska VM-laget med Peter Eriksson eller Malin Baryard som endera ordinarie och endera som reserv.

R-G får gärna välja häst för mej, han platsar i VM på både MacKinley och Ninja La Silla (även om denne är lite orutinerad så möter R-G's rutin upp).

Maria Gretzer och Spender S har verkligen visat formen och de är självklara för mej.

Royne Zetterman och Isac red nog in sej i laget i Acchen med nollan som någon skrev tidigare.

Peter Eriksson är still going strong. Vid VM borde väl Cardento gått ur avelsboxen sedan någon månad? Är han kvar där är jag lite osäker, han verkar ha lite svårt med koncentrationen...

Malin Baryard får i år verkligen visa att hon och Flippan platsar i VM-laget. Flippan börjar bli till åren och efter rundan i Super Leauge är jag väldigt frågande. Visar de bra resultat på några tävlingar till så visst, då kan de platsa.

mac kinley är numera skadad o räknas bli borta minst 5 veckor.
skadade sej i samband med meetinget i rom. (källa; tidningenridsport)
ligamentsskada mellan hoven och kotan nånstans.

Hoppas på Ninja!

FT_ryttare skrev:
mac kinley är numera skadad o räknas bli borta minst 5 veckor.
skadade sej i samband med meetinget i rom. (källa; tidningenridsport)
ligamentsskada mellan hoven och kotan nånstans.

Hoppas på Ninja!

Läste det precis jag också. :(

Vi får hoppas på Ninja! Jag tycker som sagt att de hade platsat i laget innan MacKinley var borta också.

Jag får nog ändå ändra mej lite. Linda Heed ska nog inte räknas bort helt. Just nu visar hon och Thunerbird nästan bättre form än Baryard och Flippan.

Mitt nuvarande förslag till VM-laget är :

R-G Bengtsson - Ninja La Silla

Maria Gretzer - Spender S

Royne Zetterman - Isac

En av dessa som ordinarie och en som reserv: Peter Eriksson - Cardento/Malin Baryard-Johnsson - Butterfly Flip/Linda Heed - Thunderbird

Ninja har startat ett flertal GP med sin förra ryttare. Varav en vinst för tre år sen. Så han borde ju inte vara så grön?!

Yeah, Ninja!!
Är Thunderbird mer aktuell än Columbus? Tycker T gått bäst i år Columbus hoppar bättre/snyggare!!

Den enda jag känner att jag vill ha med är Peter och Cardento, dels för att det är deras sista mästerskap tillsammans och dels för att han oftast är bäst när det gäller.

Maria och spender skulle också vara roliga att se!
Malin och Flippan känner jag mig lite tveksam till faktiskt, hoppas formen vänder.

Roffe borde ju vara självskriven, oberoende av vilken häst det nu blir.
Peder har man inte sett eller hört så mycket om på sistonde, så man vet ju inte hur formen är där.

Tja, det var mina tankar:p Hoppas som sagt att Peter och Cardento kommer med, sen kan de få se ut lite hur som helst. ;)

Peter/Cardento, Roffe/vilken som helst, Maria/Spender S borde vara givna. Fjärdeplatsen bör gå till Royne, Peder eller Linda.

Jag tycker att roffe e den ända som är stensäker i VM laget vilken häst han än väljer. Jag e också ganska säker på att Maria/Spender och Royne/Isaac har kapaciteten men jag tror att Isaac e lite orutinerad för att bli uttagen än och att han kommer sparas till EM nästa år, jag tror att det e samma med Lundbäck/Madick, även om det också e en häst med väldigt bra kapacitet, det visade hon när hon kom 3:a i världscupen i Boardoex. Annars tycker jag att det står ganska jämnt mellan Malin, Peder och Peter, men tyvärr tror jag att det blir Peder som får avstå:cry:

VM-laget enligt mig:
Roffe
Maria Gretzer
Peter
Malin

Tycker att ovanstående VM-lag är det bästa om alla håller god form.Rutinerade ryttare, hyfsat rutinerade hästar. Topp!!

varför så synd att Peder ska avstå?
hans 4:e plats i OS var ju inget märkvärdigt direkt, han kom med för att Peter fick etts topp med Cardento.

I EM förra året visa han ju heller inga bra rundor..
Nej,, jag tycker gott de kan stanna hemma i år!

Peder har faktiskt varit bästa svensk i de senaste 2 mästerskapen. OS där han kom fyra (vilket e väldigt väldigt stort, en bragd helt enkelt) och i EM förra året då han va ända svensk i final...

Han vet verkligen hur man toppar formen men kommer nog få avstå för att han har visat för ojämn form den här säsongen...

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka