E
emelit
Sv: Hopp-debut..
Avslöjande var ordet
Zlatan skrev:.....En mycket rolig och avslöjande övning.
Avslöjande var ordet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zlatan skrev:.....En mycket rolig och avslöjande övning.
Lektionshäst?333 skrev:.. jag har inte läst igenom svaren riktigt som du fått men måste säga att det är välldans vågligt att på sin hopp-debut hoppa på rättuppstående med bom, hade nog kissat på mig när jag var nybörjare på din nivå...
- ahhaa hjälp varför ligger den bommen där, tänk om vi snubblar...hjälp!!!
men grattis du klarar det med bravur, & fina miner!
ang. sits, händer & dyl får du ta med din ridlärare men så skoj att du hittat ridning som hobby/ motionsform.. Hästar är bra på så många vis... Det verkar som du fått en trevlig lektionshäst som fixar det mesta åt dig. Finns många fördomar mot lektionshästar men det som är bra är att de oftast bara går & vet exakt vad de ska göra, så åk med & njut nu i början ... men som sagt lyssna på vad ridläraren säger...
NiraK skrev:Tack för tipsen!
När han är hoppad tidigare på längre höjder vet jag att de lagt tex. en sopsäck på hindret eller hängt en jacka över översta bommen, så att han "tittar till" lite och hoppar upp sig lite bättre. Han är ju inte tittig på det sättet att han skulle stanna, men han blir kanske lite mer uppmärksam?
Första gången han hoppar ett hinder (oavsett höjd) hoppar han väldigt uppmärksamt, sedan slarvar han gärna.
Kan detta vara nåt att prova?
Nirak
Då kan man ju inte heller lägga ut bilder på några av våra topp dressyr ryttare .Missestar skrev:precis....det borde vara förbjudet att lägga ut sådana bilder på det här forumet
NiraK skrev:Tack för tipsen!
Till alla som funderar kring hjälmen så var det som sagt inte riktigt planerat att jag skulle hoppa denna dag och nästa gång jag hoppar så åker den på. Jag litar på hästen, men är ju rätt orutinerad så det är nog bäst!
Nirak
gamila skrev:Spelar ju för F*N ingen roll hur man ska rida, är det omöjligt att trilla av och slå ihjäl sig ute på en lugn tur i skogen eller?? Har ni planerat i förväg precis vart alla fåglar ska flyga upp ocj sån't? Om hästen är orutinerad dessutom...
Impulsrgrejor kan man väl få göra ibland, men aldrig vara dumdristig!
Ursäkta, men jag kan bara inte låta bli. Själklart gör alla som de vill, men här på buke kunde vi gott försöka vara goda föredömen för varandra tycker jag