Avslutningshoppning på ridskolan! *filmer att kommentera*

Sv: Avslutningshoppning på ridskolan! *filmer att kommentera*

Vet inte om någon skrivit det än men jag tycker du har för dåligt tryck i Corsberg iaf. Han ser lite framtung ut och det blir svårt när du ska hoppa lite högre sen eftersom det är bra om hästen är lite mer på rumpan då så är den inte lika stor risk att det blir en rivning. Du kan ju räta lite på dig mellan hindrena, göra någon halvhalt osv så blir det säkert bättre. Sen kanske du ska rida lite mer tempoväxlingar under uppvärmningen så han får igäng trycket i galoppen.

när du rider hästen "crosberg" tror jag han hette.
när det är som "omhoppning" tycker inte att du lägger på
det där lilla extra, slarvar, planerar inte vägarna, och dåliga förhållningar, tågöar hit & dit. lite rykigt.
på dom andra filmerna ser det bra ut & speciellt när du rider opå den första - kanon!

halloj
jag tycker du ska ha mer tryck i galoppen på båda hästarna...du har en rätt fin sits, men du behöver räta upp dig en aning..:P o sen på trixhoppningen tyckte jag det såg slarvigt ut, när du skulle svänga var det som om du bara drog i tygeln o svängde, hade hindret varit högre hade du rivit lr hästen hade inte ens hoppat..men nu klagade jag.. annars tycker jag att det såg FINT ut!! inte alltid lätt när man rider på ridskolan.. Lycka Till! !:D:D:D

Elefanten, molvi & Amaretto:
jo det finns en hel del att önska, själva trycket i honom berodde på en olidlig hetta i ridhuset, det var säkert 35 grader därinne och han hade gått lektionen före så han var ganska slut..

men tack så mycket för tipsen :bow: det ska jag tänka på när lektionerna drar igång i augusti :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Eftersom förra tråden blev låst och jag skulle posta en fungerande länk på min senaste film så startar jag den nya tråden! Så in med era...
62 63 64
Svar
1 276
· Visningar
197 391
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 791
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern