Härligt!!
Ja det ska bli så fantastiskt kul!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härligt!!
Ja det ska bli så fantastiskt kul!
Jag är mycket mycket avundsjuk
Men alltså, hur har du lyckats att inte hoppa 3-komb på tävling?! Det gjorde C i sin 3-4 120-start, sen har det varit med typ var tredje!
Haha det är väl allas dröm att få rida i F-bo Såg att C hade varit där och provkört banan
Jag har ingen aning, det har varit en del klasser med 2st 2komb men ingen 3 komb Inte hoppat en enda 120cm med en 3komb.
Film från min första P&J på 80 cm. Alldeles för nervös så jag rider inte alls bra, men det är bara att träna vidare!
Vet inte om det beror på att du var nervös men hade önskat att du var mer i balans och gav mer eftergift. Många av kråkhoppen beror på att du är efter i språnget och rycker hästen i munnen.
Träna mycket utan stigbyglar och träna upp din balans och följsamhet så kommer det bli super Ni ser ut att ha väldigt kul iaf Lycka till!
Ja det är tyvärr precis det som händer, jag blir nervös, stel och inte alls följsam
Tränar mycket på det, jag har svårt med timingen över hinder och att se avstånd. Just denna gång kändes det riktigt illa, då jag var helt blockerad av nervositet Inte alls meningen att hästen ska behöva få ryck i munnen, måste jobba mer med mina nerver, men det är svårt!
Blir en ond cirkel, jag rider dåligt, han gör kråkhopp, jag vågar inte följa med i språnget för att jag tror att jag ska bli knockad, så gör han kråkhopp
Jag är ny på det här med hoppning (och ganska ny på ordentlig ridning över lag, har bara skogsmullat innan) så jag kämpar på, med hjälp av tränare såklart, hon säger precis som du och vi tränar mot att bli bättre
Tack för tips! Att det ska vara så himla svårt att följa med i språnget istället för att luta sig halvt bakåt... Träning ikväll (brukar inte hoppa utan tränare eftersom jag är orutinerad, vill inte att det ska bli mer tokigt än det redan är ) Ska se om någon kan filma på träningen så kanske jag kan få upp en film här och få lite mer tips!Nervositet kan vara ett jäkla skit ibland
Är du så pass ny inom hoppningen så hade jag tagit det lite lugnt och gått ner till 50-60cm igen tills du känner sig säker och kan rida mer följsamt. Testa att ha en rem runt halsen på hästen och ta tag i den nåt galoppsprång innan hindret.
Träna mycket studs och serier och försök hitta rytmen, koncentra dig inte på rätt avstånd mm utan låt hästen sköta det, det kommer så småningom om av sig själv
Har du svårt med timing så stå i fältsits, håll i remmen runt halsen och försök lita på hästen.
Allt handlar om träning, träning och åter träning Låt det ta tid och stressa inte
Tack för tips! Att det ska vara så himla svårt att följa med i språnget istället för att luta sig halvt bakåt... Träning ikväll (brukar inte hoppa utan tränare eftersom jag är orutinerad, vill inte att det ska bli mer tokigt än det redan är ) Ska se om någon kan filma på träningen så kanske jag kan få upp en film här och få lite mer tips!
Haha, ja alla har vi våra egenheter Tar så lång tid att lära om sig när man har blivit van att göra på ett visst vis! Men är taggad inför träningen ikväll, ska göra mitt bästaHaha jag har haft typ samma problem fast tvärtom, jag kastade mig framåt i språnget och gav lite för mycket eftergift istället för att bara mjukt följa med Tog lång tid att träna bort men det gick