Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hej! Jag undrar om det är nån som har några råd till mig. Det är så här att min häst blir väldigt pigg och het när jag ska hoppa...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: Pettsson
·
L
Hoppning Vad har ni för bra övningar för att förbättra hästens förmåga att använda sin rygg på ett bra sätt genom språnget?
Svar
6
· Visningar
892
Senast: pixiegnomen
·
W
Hoppning ÄR DET NÅGON SOM VARIT I ÅSBO PÅ JULAHOPPNING? är det mycket glitterhinder där?? :love:
Svar
4
· Visningar
938
Hoppning Då så många gav mig goda råd och tips på möjliga orsaker till min hästs milt sagt störda beteende i hoppning, så tänkte jag att jag...
Svar
17
· Visningar
1 343
Senast: kopparberg
·
Hoppning Vad ska jag ha för avstånd om jag ska sätta upp en kombination där jag ska trava in och ta ett galoppsprång och sen hoppa ett räcke...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Legacy
·
Hoppning har funderat lite på min polle idag första gången jag såg honom hoppa... då inte jag sitterpå förstoss utan slängde upp en stallkopis...
Svar
12
· Visningar
1 092
·
Hoppning Ikväll ska en kompis och jag iväg och löshoppa hennes häst! Nu undrar jag vad de ska vara för avstånd?? Mycket tacksam för svar :angel:
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: _Ida_
·
Hoppning När man ser bilder här så saknar det oftas en vettig markbom. Är det för att folk inte vet vikten av en markbom? Eller vad beror det på...
2
Svar
21
· Visningar
5 118
G
Hoppning På "min tid" när jag tävlade ponny hoppning så tävlade man i Ld, Lc, Lb osv men när man hör någon tävla nu i alla fall på stor häst så...
Svar
10
· Visningar
1 463
Senast: Lilla_Millan
·
Hoppning ... får man tävla hoppning på det??? Blev osäker nu, hade en kompis som tävlade för många år sen och hon fick skaffa dispens för att få...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: Lanejja
·
M
Hoppning Har så smått börjat hoppa unghästen nu. Hon tycker att det är så otroligt kul! Tills..... hon slår i en bom.... Då är hon säker på att...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Mindra
·
E
Hoppning Vad gäller för uppflyttning av ponny? Tacksam för svar :)
Svar
6
· Visningar
855
Senast: starcraft
·
Hoppning allt förtroende jag hade för en av sveriges mer kända hopptränare/elitryttare. det var träning för denne på klubben, de hoppade ute och...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 508
Senast: ponnylollo
·
Hoppning kan nagon komma pa nagra bra ovningar for att trana hasten att se avstand? alltsa hjalpa den lite pa vagen sa att den borjar tanka lite...
Svar
14
· Visningar
1 167
·
Hoppning Skulle vilja höra om erfarenheter av hoppning på Hackamor. Hört lite olika om hästen gärna sänker eller höjer huvudet med hack? Bör man...
2
Svar
30
· Visningar
2 568
Senast: Taladinn
·
W
Hoppning hej! snälla hjälp mig kan jag tävla i hoppning jag har inte ridit så länge men jag har hoppar och så men tänk om jag blir helt...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: hannanilsson
·
H
Hoppning skulle vilja att någon komenterar denna film det är min första tävling med min medryttarhäst:o jag vet att det är undertempo men jag...
Svar
14
· Visningar
1 031
Senast: hannanilsson
·
Hoppning Det var alltid värsta skräckupplevelsen för hästarna när dom skulle löshoppas på mitt gamla stall där jag stod. Tre eller fler stod med...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Whoever
·
M
Hoppning Finns det någon hemsida med bra tips på längd mellan cavaletti och bommar?? Jag skulle vilja bygga för en nybörjardam(häst på 160) 3...
Svar
4
· Visningar
2 580
Senast: Montéryttare
·
G
  • Låst
Hoppning Vet att det finns en tråd på Gnägg om detta (om det finns en tråd om det även här, länka gärna, har sökt), men vill höra Er sida av...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 618
Senast: Tulip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar