Att använda markbom

Sv: Att använda markbom

*knappen*

Har fått lära mig att det behövs eg bara två bommar (lite krasst) till att bygga ett räcke; en markbom och den översta bommen. Hindret "behöver" inte fyllas då hästen ska lära sig att titta på den översta bommen och marklinjen. Vet inte om det är rätt, men det låter logiskt!

Alltid markbom när jag hoppar (utom då jag lägger en bom på sockerbit) dock aldrig utrullad. Ska tänka på det nästa gång!

//Alice

Sv: Att använda markbom

i princip brukar jag bara använda två bommar till hinder, dvs. markbom och så på den höjd jag vill ha det. blir det "högt" typ upp mot en meter brukar jag kanske lägga en mitt i eller på snedden plus resten, men som jag ser det är det mest för min egen skull, tycker det ser läskigt ut annars :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 578
Senast: ako
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 401
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka