Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Idag ska jag på hoppträning för första gången på väldigt länge.. Är lite osäker på vad jag ska ta med mej förutom sadel+träns :crazy...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Ewelina
·
P
Hoppning ska på en sådan om typ 1 1/2 vecka och har ingen aning om hur det går till :crazy: så hur går det till igentligen?
Svar
2
· Visningar
962
Hoppning Jag hade Glória (5MÅNADER) med på ridbanan löst när jag hoppade hennes mamma. Min faster fotade och visp så var det ett svart streck...
Svar
4
· Visningar
1 187
B
Hoppning Hej jag vill ha lite hoppbarnor för mig och mig häst alltså skissar, jag själv har ingen bra fantasi är de3t någon som vet ngn sida...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Idrus
·
Hoppning Ja, som rubriken säger. Ni som löshoppar, använder ni det? Och i såna fall, var får ni tag på det? Eller har ni andra smarta lösningar...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: Yasmine
·
D
Hoppning Jag funderar på att åka och tävla på strömsholm 9 dec. Är det någon som vet hur lång tid det tar att åka dit från rimbi/norrtälje...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: mimus
·
Hoppning Kan man bli uppklassad ur 110-120 på häst på regional/nationell nivå? vad är de för gränspoäng isåfall? har inte TR här jus tnu...
Svar
12
· Visningar
1 215
S
Hoppning Hej, mitt 10åriga halvblod som jag främst andvänder till hoppning har börjat bli väldigt slarvig med sina ben... Både på låga och högre...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: SirWillgott
·
H
Hoppning hej jag ska tävla imorgon och undrar var det står exat i TR för hoppning. om man får rida fram med dressyr spö inte hoppafram utan...
Svar
17
· Visningar
4 465
Hoppning Löshoppad emin häst häromdan! Han bjude rdock ingeting visst hoppar han men stravar fram hoppar skrittar nästan emellan och tar något...
Svar
19
· Visningar
1 349
Hoppning Jag har en jättefin tvååring som hoppar med bra spänst och är jättefin fram men behöver hjälp att öppna upp ordentligt bak, finns det...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: caliber
·
C
Hoppning Nu vill jag veta hur det går för er! ;) Ska själv på tävling med femåringen om några timmar .. Skriv gärna hur det kändes, hur det...
2
Svar
33
· Visningar
3 442
Senast: ZanMiguel
·
R
Hoppning Halloj! Jag undrar vad 5-årschampionatet går i och hur man kvalar dit? jag hittar det ingen stans när jag kollar, antar att jag kollar...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: Emsan
·
S
Hoppning Vad hoppar man för klasser på sm? vad är det högsta man kan hoppa med häst? kan ni skriva vilka höjder man hoppar för d olika...
Svar
2
· Visningar
7 683
Senast: svea08_
·
Hoppning Uppdatera minnet lite.. Om man tävlar hoppning, tex clear round lr vad som helst, och hästen vägrar, då får man inte lägga en volt...
Svar
4
· Visningar
1 486
I
Hoppning Hej! Vet ni någon bra sida där det finns bra ridövningar och bra hoppnings övningar och liknande ? Och tex. hur långt avstånd man ska ha...
Svar
2
· Visningar
2 172
Senast: Idrus
·
Hoppning Jag är lite nyfiken på hur ni gör med laguttagningar till allsvenskorna. Har blivit ombedd att vara lagledare för vårat division tre...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: tjej14
·
J
Hoppning Var på en tävling för ett tag sedan (ponny) och en tjej slog sin häst tre gånger rejält på bogen.Överdomaren sade åt henne och hon blev...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: jump_
·
M
Hoppning Hej! Jag har en unghäst(4 år) som jag vill börja tävla med. Men vad gäller på Unghästklasser? Om man till exempel vill tävla L-D...
2
Svar
20
· Visningar
1 963
S
Hoppning Hej alla buke-människor! Jag är ny här på bukefalos och har inte lärt mig hur man lägger in saker och ting, men det har varit...
Svar
1
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka