Alla ni som tävlar idag!

Sv: Alla ni som tävlar idag!

jag var och tävlade sista tävlingen med min ponny i söndags:cry:
Framhoppningen var utomhus så det var kasst underlag så vi kunde knappt galloppera elller hoppa därute så jag fick se första klassen( lätt: c) som en uppvärmningsklass och där kändes det att hon inte var särskilt igång och petade ner två hinder. Men i lätt:Bn gick hon verkligen super och jag är riktigt nöjd med min ridning också:banana: Men tyvärr petade hon ner sista hindret ( ett räcke med helt platta skållor som säkert hälften rev:smirk: ) vilket var väldigt onödigt då hon inte hade nuddat ett enda hinder på hela banan innan. Men,men trots detta är jag väldigt nöjd med våran tävlingstid tillsammans och förhoppningsvis så ska hon fortsätta klättra uppåt med syrran nu;)

jag missade alla dina rundor i vetlanda..
såg bara dina hästar i boxarna varje gång jag passerade där för att gå till min :)

Startat en 110 och en 120, med en placering i 110 trots ett nedslag och en seger i 120. Debuterade även på dressyrbanan med en av hästarna och kom sist :D

Det där med dressyr är inte riktigt hennes grej...

Jag mitt nötto såg inte att vi stod i samma stall förrän det var att åka hem :angel: Tror jag såg ngn av dina rundor, minns dock inte vilken

Skriver väl här igen :P

Var iväg med bara Regna igår och idag.
Blev tvåa i 130 igår, TRE HUNDRAdelar från segern. Suuurt :mad:. Men nöjd iaf.
Hade två ner i 140 idag :(. Lite f het blev hon ocks blev det lite orytmiskt. Men retar mig mest på 130 :devil:

Idag tävlade jag min ena femåring!! Vi gick nolla i båda klasserna 1.10. Har haft lite problem då han brukar vara rätt stark mellan hinderna men idag lyssna han bra. Hoppa fint och jag var jätte nöjd!

Hanna startade Ragnar(5år) i 90. Fick ett ner när han vrålstirrade på spegeln. Han har inte ridits så mycket innan. Köpte honom i augusti. Sen har han bara gått 2 ft. Så det var första inomhus. Det blev ingen 100 pga vädret och mitt tålamod. (Vänta 3,5 timme för att han ska hoppa 7 språng... och det ösregnade)
*suck* vilken dålig mamma jag var där...

Tilda startade Dumle i 90 och dubbelnollade. Jättefin runda. (Hon ska rida lugnt och sansat, ha koll och får vänta med att öka tempo! ) I 100 fick hon 1 ner i en jättefin runda.

Vincent fick stå över, han fick starta dressyr i Olofström istället. Blev 4:a i LA:4 :) och sen lååångt ner i LA:6. Ryttaren glömde vägen och tappade sen konc helt och det utnyttjade lata Vincent.;)

Malmö den 2-3/12 blir nästa.

Ähh vad du är känslig :p

Lite regn har ingen dött av :D

Kl 18.10 red jag den store :eek:

Det blev en lååååång dag, kunde ju ha sovit typ 5 timmar till på morgonen.

Men allt detta för att få hälsa på er ;)

Va oxå iväg hela helgen...
Efter en mycke knackig inomhus säsong känns de som det släppte lite denna helgen.
BÄst gick hon i 120 klasserna nolla en gång och ett ner en gång, en placering, i 130 dag 2 va det lite mjölksyra, stackarn försökte men benen ville inte, 3 ner...:(
Men som helhelt är jag mycket nöjd med helgen :love:
(förutom vädret på lördagen :devil: )

Ähh vad du är känslig :p
Lite regn har ingen dött av :D
Kl 18.10 red jag den store :eek:
Det blev en lååååång dag, kunde ju ha sovit typ 5 timmar till på morgonen.
Men allt detta för att få hälsa på er ;)

Fast visst var Rangar duktig. :idea: Nu ska han få hoppträna lite innan Malmö. Inomhus.

Regn tål jag bara på fälttävlan när det händer lite. Det regnade på söndagen i Olofström också.. Dressyr + regn = astrist :eek:

Det är faktiskt konstigt att det är så för det känner jag med. Regn på fälttävlan gör inget men regnare annars är det bara tråkigt :confused:

Jag tävlade i söndags(12/11)
Km på klubben, 1m och 1.10.
I 1m så var han grymt seg, menn vi gick dubbel nolla och kom trea!:)
Sen i 1.10 som var våran totalt tredje start och första starten i år så gick vi nolla i grunden!:) Sen var det omhoppning efteråt fast på 1.20, har aldrig hoppat så högt innan, men vi fick två ned slag men det gjorde ingenting!! Han var super duper duktig..!! Jag var så grymt nervös innan jag skulle gå in på omhoppningen som speglas av väldigt på micke.
Här kommer filmmerna!
1m
http://s8.photobucket.com/albums/a31/zanmiguel/?action=view&current=LCheby12nov-o6.flv

1.10
http://s8.photobucket.com/albums/a31/zanmiguel/?action=view&current=GrundenLBA1aHeby12nov-o6.flv

1.20
http://s8.photobucket.com/albums/a31/zanmiguel/?action=view&current=OmhLBA1aHeby12nov-o6.flv

Kanske ska tillägga att vi bara har tvälat fyra gånger i år och jag har bara ridit honom sen i augusti!:D

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka