Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag undrar om ni kan rekomendera några hopptävlingar för 4 åringar i östergötland under utesäsongen -07? Är skötare på en 3,5 åring...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Filippa99
·
I
Hoppning Hur vet man säkert hur långa hopp-stigläder man ska ha ? MVH Ida:angel:
2
Svar
27
· Visningar
2 657
Senast: Lena_B
·
Hoppning Sitter och filurar lite över tävlingsäsongen nästa år och funderar lite på att kanske lägga målet på en 1,20 debut i augusti. Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 822
Senast: TuttiFrutti
·
Hoppning Ja, efter att ha läst vissa inlägg om detta började jag fundera lite... Så vad tycker NI att inhoppning innebär? Och varför? Skule...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: md5krist
·
N
Hoppning Om man stegar ett avstånd mellan 2 hinder hur räknar man då för att räkna ut antalet galoppsprång för en normalgalopperande maxad...
Svar
7
· Visningar
4 031
Senast: matjo537
·
Hoppning Ja håller på å skolar om min travare till en hopphäst. Är de nån som känner till nån bra tränare runt karlstad, Vart ska ja...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: Idrus
·
C
Hoppning ... med Henk Nooren och Peter Markne på Flyinge. Är det någon mer än jag som har hört det, tyckte att de sa det på SM:et i helgen. De sa...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Snuffsan
·
N
Hoppning När jag hoppar "min" ponny känns det som om han lägger lite för mkt vikt på frambenen. Jag skulle vilja ha honom lite "lättare" i...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Panikie
·
E
Hoppning Hejsan! Jag har fått ett uppdrag och lära en 11 årig häst att börja hoppa. Kan ni ge mig förslag på hur och vad jag ska tänka på? :)
Svar
13
· Visningar
2 294
Senast: Sipuli
·
B
Hoppning Någon som har TR tillgängligt och kan skriva reglerna för hur en hippodromhoppning går till? Mina TR ligger hemma och jag skulle...
Svar
3
· Visningar
1 803
Senast: ia_
·
Hoppning Jag tycker det här rådet som en Hoppexpert ger är helt knäppt: "Är hästen rätt tränad, med förtroende för ryttaren och för olika typer...
2
Svar
30
· Visningar
2 908
Senast: jumping jack
·
M
Hoppning Hur ska man gå till väga? Vilka övningar är bäst? Hon är löshoppad och ÄLSKAR det... vi skuttade igår och hon är sjukt het på hinder...
2
Svar
38
· Visningar
2 765
Senast: Montéryttare
·
W
Hoppning Undrar vad ni har för erfarenheter att importera utländsk häst, och då menar jag inte genom försäljningsstall utan själv via den lokala...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: LindavCindy
·
L
Hoppning Har ett 17 årigt sto som jag febrilt letar efter hoppresultat efter. Hon är inte tävlat senaste 3 åren,därav ingenting registrerat på...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Husmusen
·
T
Hoppning hejsan! jag ska vara med på maskeradhoppning nästa helg. jag ska rida en liten skimmel islandshäst med stoooor o lurvig vit man. kommer...
2
Svar
32
· Visningar
7 876
Senast: lisen_
·
S
Hoppning Jag vet inte om denna ska ligga på dressyr :confused: men detta handlar om hoppning. Iaf :D Jag rider ett varmblod (travare) och hon...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: sensual
·
S
Hoppning Hej , vor mycket intressant samt kul att se villka Ponnyryttare och ponnyer som ni är mest förtjusta i (tävlandes på hög nivå). Är även...
Svar
13
· Visningar
1 163
C
Hoppning Igår när jag hopptränade med min häst sade min tränare att hon var bar för att hon hade "lyft". Ja förstod inte riktigt vad han menade...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Chappe_
·
Hoppning Vore kul om ni kunde ge tips var man kan beställa dom billigaste hindrerna lr dom lättaste att bygga sj :angel: .. För te.x jag har...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: blohme
·
M
Hoppning Jag är en hoppryttare som bara inte kan vara utan min säkerhetsväst, blir så himla mesig utan och vågar inte chansa på samma sätt som om...
Svar
13
· Visningar
2 908
Senast: Magic_Mac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka