maskeradhoppning!

Sv: maskeradhoppning!

tack så jättemkt för alla svar :bow: just nu funderar jag faktist på o vara ängel! för då kunde min kompis (som rider en svar häst) vara djävul. de skulle va rätt kul. men jag har ingen aning om vad jag ska ha för låt om jag ska va ängel.. nån som har tips?

Angels - Robbie Williams
Angel - Sarah Mclachlan
Angels - Tori amos
Angels - Within temptation

kanske?

det finns säkert hur mångasom helst som handlar om änglar på ett eller annat sätt :)

När jag var med på maskeradhoppning med lurvig vit islandshäst var vi pumpor :bump: Massa orange överallt, pumpor på min orange jacka, pumpaöverdrag till hjälmen, ouppblåsta pumpabalonger trädda över stora knoppar i pålles man etc. etc. Jo, pricken över i, blinkande pumpa-diadem på pålle (bakom öronen) :rofl: :love: Vi vann :cool:
Men det kanske inte är SÅÅ kul nu till jul :p Det var vid halloween vi hade den utstyrseln.
Har också varit fe/enhörning och riddare. Funkar också bra.
Andra tips som passar bra till jul kan ju vara julgran (med kulor, glitter, stjärna på hjälmen och givetvis gröna kläder och granris), jultomte (extremt förstås med massa kuddar på magen, skägg på både dig och hästen, julklappssäck på släp och dela ut små julklappar..) eller varför inte något helt annat? Typ badkrukor (bikini och simring ;)), pippi etc.
Man kan vinna med nästan vilken maskeraddräkt som helst, det gäller bara att göra det EXTREMT och överdrivet :bump:

JAg har varit; ( Och musik till)
* Hippie *; ( på en skäck)
Jag; utsvängda jeans m massa blommor o grejjer, "hippietröja" ( nät o flaxiga ärmar), väst m psykadeliskt mönster.
jag tillverkade ett par låååånga flätor som jag satte utanpå jockeyhjälmen o knöt snusnäsduk över.
Hästen; blommor på pannband, martingal o i svansen. så målade jag m "snäll" färg. ett CHOCKROSA peace-märke på rumpan.
MUSIK; Woodstock-mix

*Pippi* ( Skimmelponny såklart)
Jag grön, lappad klänning (såklart m shorts under ) o ett typ ljusgult förkläde över, olika knästrumpor, kängor.
Hade en peruk över hjälmen o flätade in mitt eget ( på den tiden röda) hår m peruken+ ståltråd
Hela pippirollen passar mig rätt bra iomed att jag är fräknig som det är.
Hästen; gjorde prickar m vattenfärg, sprayade m "snäll" färg manen orange.
Jag hade velat rida barbacka, men ponnyn var inte direkt den säkraste, så jag slaktade ett vitt sadelöverdrag så pass att jag gjorde hål att dra ut stigläderna genom
MUSIK: "Här kommer Pippi Långstrump"

* John Blund* ( på en möööörk skimmel)
Jag; mörkblå pyjamas med MASSA glitterspray, nattmössa ( över hjälman såklart).
Hästen; glitter på pannbandet, mörkblått ludd m glitter på nosgrimman, silverschabrak, mörkblåbenlindor.
MUSIK; "Enter Sandman" - Metallica?

* Cowgirl * ( tråkigt kanske, men det var par-maskerad o hon jag var i lag med var indian, jag red på en brun ponny)
Jag; Chaps, rutig skjorta, återanvände min "hippieflätor" cowboyhatt,
låssaspistol i hölster.
Hästen; lånade "westernträns", hade en "cowboyfilt" under sadeln.
MUSIK; "Cotton Eyed Joe"- Rednex

* SpiceGirls- Geri * ( laghopp igen. jag red en fux)
Jag; Engelskaflagganklänningen, KORT!, röda fotbollstrumpor utanpå skorna, den röda peruken igen, SMINK och glitter.
Hästen; inte mkt, satte en engelsk flagga på marinblått schabrak, marinblå lindor m glitterspray, tuperad man
MUSIK; "Spice up your life" och " who do you think you are"

Laget;
*Zorro* ( såklart på en SVART ponny,laghoppn. tema; "hjältar/serier")
Jag; Svarta kläder, cape, hatt (över hjälm) folie runt spöt och egentillverkat "handskydd", ( som på en värja), ögonmask Svart schabrak m ett "Z" i rött på varje sida
Hästen; Behövde jag ju inte göra så mkt med i det fallet. gjorde en "ponnyfläta" i hans fina man och en fiskbensfläta över svansroten.
*Fantomen* ( såklart HELST på en helvit häst)
Ryttare; Blått underställ TIGHT, röd/svart randiga kalsonger/trosor/bikinibyxor, svart skärp, blå rånarluva, mask. svarta stövlar
Häst; inget speciellt...i vårt fall hade hon fantomens goda märke på ena sidan rumpan o onda på andra.
*Stålmannen*
Ryttare; blått underställ, röd mantel, röda kals/trosor/bikini över, gult skärp, röda strumporo skor/ röda knästrumpor över skorna. ev. peruk över hjälmen.
Hästen; Stålmannen-märke på rumpan.
*Spindelmannen*
Ryttare; snyggast m "riktig" spindelmannendräkt fr. typ leksaksaffär.
Hästen; Spindel på rumpan, spindelnät i man o svans.
* Batman* ( helst mörkbr/svart eller grå häst)
Ryttare; Batmandräkt/hemmasnickrad dräkt m.h.a grått underställ, svarta kals/tros/bikinibyx, skärp, svart mantel. MASKEN är VIKTIG
Häst; Svart luva, batmanmärket på rumpan.
MUSIK; "Cartoon Heroes"- AQUA när vi red in/på introt. sen.
Zorro- Ngn tango aktig låt...
Fantomen- "ingen har sett fantomen utan kläder..."
Stålmannen- "Superman" Three doors down
Spindelmannen - "spiderman themesong"
Batman- " Batman themesong"

övr grejjor jag haft/vart;
*Sjuksyster* ( vit häst)
Ryttare; vit klänning/ vit t-shirt m vita shorts, rött kors på tröja/klänning överdel. vit papphatt runt hjälm alternativt m peruk först.
Häst; rött kors på rumpan, bandage på benen ( lindor) runt svansen...antingen lindar man in tränset i röda eller vita band/tejp.
MUSIK; "Fever"

*Älva/ Fé/Ängel*
Ryttare; Rosa/lila/ vit eller ljusblå klänning. ( jag hade ljusrosa/vitt linne o en tyllkjol) Vingar, (trollSPÖ), vita ridskor, ljusrosa, glittriga strumpbyxor, peruk, tiara/gloria.
Hästen; LUDD! glitterspray, Tiara på nackstycket, sidenband i man o svans

Senast ändrad:

KUl men maskeradhoppning!!
ska själv va med med fuxen i heljen, vet inte vad jag ska va... gallopputrustning kanske haha :P

jag tycker ni skulle passa som pegasusekipage!! barbacka med vingar och så =)

Jag o hästen var med på maskeraddressyren förra året, vi var "nygifta" hon bruden och jag brudgumen (heter de så?) var fint iaf =)

jag tycker du ska vara Bambi o stampe
;)

Ganska lätt, men snyggt o kul

På en fux e det superläckert att göra vita prickar på rumpan o "slicka" manen... asså fläta/knoppa så att den knappt syns voila- rådjurskid :D

Du behöver skaffa; gråa kläder, rosa "stumP" (bomull), gråa öron, måla ansiktet, stora skor.

Bra va?

hahah, jag vet inte de ja ;)
men ja funderade på o vara snögubbe typ.. men jag vet inte riktigt hur jag ska klä ut mig då.. nån som har nån idé?

Såhär kan man se ut som snögubbe :D

maskerad_avanti.jpg

*KL*

Varför inte punkare?? :)

Går nog att göra med princip vilken häst som hellst men hellst ska den ha mycket man så det blir riktigt spret!!! :rofl:

Punkareutan.jpg

ska också på maskeradhoppning den 16!!:) lånar tråden lite:smirk: ja o min kompis skulle vara tillsammans men nu är hennes häst skadad.:( .. iaf nu ska ja va me en annan som har en fux o min är brun o vi har inte en blekaste aning om va vi ska va heller... tror vi ska va partybrudar o helt nerbombade i glitter.. va tycker ni???

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 311
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30