Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Hoppning Jag har en liten fundering som jag gärna vill ha lite åsikter om. Varför börjar storhästarnas klasser på 90cm? Jag är ganska rädd av...
Svar
15
· Visningar
2 410
Senast: fall_out_girl
·
I
Hoppning ja nu har copia äntligen fått löshoppa hos oss för första gången och jag tyckte hon skötte sig riktigt bra. Jag har slängt ihop en film...
Svar
14
· Visningar
1 105
Senast: _Ida_
·
I
Hoppning Lite frågor eftersom det är så att vi förmodligen ska vara med i eliten.. Hur många omgånhgar är det?? Tre grund och en final?? Går...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: OCIBF
·
Hoppning Jag tänkte att om jag lägger upp mina bilder från träningen igår så kan ni väl kommentera hästen och ryttarens teknik? ;) :bow...
Svar
13
· Visningar
2 074
Senast: Granz
·
C
Hoppning Skulle behöva lite tips på hur man kan förbättra hästen & ryttarens hoppteknik? Har någon bra idéer på övningar? Tacksam för svar...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Callitsson
·
S
Hoppning Vilka höjder är det på sm? kan ni skriva vilka höjder det är på de olika kategorierna?:love: :) :) :d
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Sipuli
·
S
Hoppning Hejhej. Är det någon som har tips på hur man kan få sin häst lydig vid hoppning? Min medryttar häst vill helst rusa mot hinderna och...
Svar
9
· Visningar
1 545
Senast: Sipuli
·
L
Hoppning Finns det något som heter Connemara mästerskap, och var kan man i så fall hitta information om detta, vilken klass det går i osv...
Svar
1
· Visningar
980
A
  • Låst
Hoppning Har jag fel när jag säger att man behöver ha 10 poäng för att få starta msvb på ponny? Och är det de här poängen som gäller L:B 7 (1:a...
2
Svar
25
· Visningar
2 173
Senast: Tulip
·
M
Hoppning God fortsättning alla! Jag har en fundering på detta med hackamore, jag har en ny superhet hopppålle som inte tar förhållnigarna för...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: mysko_112
·
I
Hoppning Eller är det den andra typen av skjortkrage som man bör ha- eller vit polo..?
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: ict1974
·
Hoppning Hejsan! KAn någon bukare där ute förklara för mig hur det fungerar med uppklassnings poäng? När får man poäng, när blir man uppklassad...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: PrinceFair
·
W
  • Låst
Hoppning lägg in filmer!!! på er när ni hoppar!
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: Tulip
·
P
Hoppning Jag skulle vilja ha lite tips på "läskiga" hinder man kan bygga själv och gärna snabbt. Tex hänga presenning över hindret.
Svar
9
· Visningar
1 777
Senast: wallerie
·
W
Hoppning Jag rider en d-ponny som jag hoppar på vi har tränat för tränare några gånger men jag får inte kläm på galoppen.:( hon är väldigt seg...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: ljusslinga
·
A
Hoppning Hej! Skulle vilja ha lite olika övningar man kan göra med en 5-åring som bara "hoppat" i 3månader. Då har vi mest hållt på med bommar...
Svar
3
· Visningar
1 580
Senast: Akila
·
J
Hoppning måste man ha kavaj om man startar storhäst på regional tävling ?:confused:
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Kung Bob
·
Hoppning japp de har en av klubbarna i vårat distrikt införskaffat vet ej om de blir flera.. funkade otroligt bra den helgen som dom invigde...
2
Svar
32
· Visningar
2 488
Senast: LadySara
·
T
Hoppning Ska vara med på en clear round här fram igenom. Har aldrig tävlat och aldrig hoppat en "hel" bana. Som mest har jag väl haft 3 hinder...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: ibm
·
S
Hoppning dilemma, har 2 hästar, båda hoppinriktade. själv har jag mestadels bara tävlat dressyr pga olycka i hoppning för många års sen,,så sen...
2
Svar
21
· Visningar
2 420
Senast: ponnylollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30